Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej. Jag har försökt få avbetalningsplan på både Vivus & Svea då jag har skulder på 8000 samt 7212kr. Båda nekar mig, är det endast för att de gått ill KFM? Och behöver tips hur fan man ska göra för att ta sig ur denna dumma jävla sits?
Hej. Jag har försökt få avbetalningsplan på både Vivus & Svea då jag har skulder på 8000 samt 7212kr. Båda nekar mig, är det endast för att de gått ill KFM? Och behöver tips hur fan man ska göra för att ta sig ur denna dumma jävla sits?
Vem är skulden till som ligger hos Svea?
Vem hos svea har du pratat med? Deras kundtjänst enbart? Be att få kontakt med en handläggare hos dom. Föreslå något själv vad du kan betala per månad. Svea brukar iallafall kunna lägga upp på 3 ggr.
Det bästa du kan göra är att kontakta kommunens (om det finns sådan) budget och skuldrådgivare. Berätta din situation så hjälper de dig så gott de kan.
Har själv haft hjälp utav det och där jag till och med har fått räntefritt efter att ha betalat i 3 månader. Ligger man bara manken till så går allting!!!
Man har väl det som princip att är det skickat till kronofogden,så brukar man inte längre villa ge någon avbetalningsplan,då det anses redan vara försent.Varför erbjud du inte detta förslaget innan det gick så långt som till fogden?.För då är det ju inte så vanligt att dom nekar till att upprätta en avbetalningsplan.Vivus är ju kända för att erbjuda detta om man förlängt lånet i ca 12 månaders tid.
Fordringsägaren räknar väl med att kunna få igen pengarna fortare genom en löneutmätning än vad man får via en avbetalningsplan.. Man har ingen rättighet att få en avbetalningsplan, det är en möjlighet, en viktig skillnad.
Nu har jag registerat mig. Det var jag som skrev om avbetalningsplaner tidigare idag.
Jo, det brukar ju vara det smidigaste sättet, men ser jag som inkassohandläggare att en person har, säg ett blancolån på 200k som gått till inkasso, kunden önskar en betalningsplan på 1000 kr i månaden, och jag ser utifrån taxerade inkomster m.m att en löneutmätning skulle kunna ge 10000 i månaden, så skulle jag tacka nej till amorteringsplanen, i alla fall så länge det är 1000 kr det pratas om per månad..