Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Får företag bete sig hur dom vill? 2 års inkassoskuld

Inkassobolaget hjälper det inte att fråga, du kan fråga ny om det finns mer, dom kommer säga nej, och trots det kan du ha massor obetalt hos olika företag, hur ska Inkassobolaget ha koll på det?

skyller inget på inkasso, dom har inte gjort något fel. Dom fick fakturan förra veckan. Det gäller Telia, jag har kvar konversationer med Telia där dom har sagt att allt är betalt, två år senare skickar dom en faktura till inkasso.

skyller inget på inkasso, dom har inte gjort något fel. Dom fick fakturan förra veckan. Det gäller Telia, jag har kvar konversationer med Telia där dom har sagt att allt är betalt, två år senare skickar dom en faktura till inkasso.
Ok, det gick inte att läsa ut av det du skrev att det var bolaget du pratat med. Det verkade som inkassobolaget.

Tror inte det gör någon större skillnad dock

Jag haft nåt liknande med Telia. Då ringde jag 10ggr och bestred fakturan. Kundtjänst kunde tom se i egna noteringar att fakturan varit ogiltig. De rev allt.
Jag tror att deras automatiserade system kan strula till det när de gör uppdateringar.
Skulle vilja rekommendera att ringa till Telia. Bekräfta att det inte finns någon skuld och därmed ingen ränta mm.
Lycka till!

Någon som jobbat på Telia kan flika in att skulden "ser betald" ut när den skickas vidare till Sergel Inkasso (förutsatt det fortfarande används för driva in). Nåja det är baserat på när jag satt inom kundtjänst 2011-2013 så saker kan ändrats men av erfarenhet så ändras sällan processerna/system avsevärt på dessa företag.

Däremot brukar/de Sergel göra en notering på abonnemangsnivå att det föreligger en skuld.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp