Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Får det göra så?

Jag reagerade vid senaste inbetalning till Flexlimit att inte en krona dragits av på kreditskuld. Jag mejlade dem och fick till svar:

Det blir så då vi bokar betalningarna lite olika, ibland räknar vi av mycket på kapital o lite på avgifter och ibland tvärt om, i ditt fall så är du ofta väldigt sen med betalningarna vilket gör att du drar på dig mer extra kostnader i påminnelseavgifter.”

Det är min första gång jag är sen med inbetalning, däremot registreras inte min betalningen till dem förrän 2-3 bankdagar efter inbetalning.

Dina senast 2 betalning är fördelade såhär:

2021-05-28 betalning om 2328 kr, fördelades kapital 1753,62 kr ränta 158,02 kr avgifter 416,36 kr

2021-08-04 betalning om 2234 kr, fördelas kapital 0,38 kr ränta 974,93 kr avgifter 1258,64 kr”

Undrar även vad det innebär att säga upp sitt kreditavtal? Måste jag betala in all skuld på en gång eller?

Tyvärr har även jag varit med om detta och fått exakt samma svar, att de bokför lite olika.
Hur menar du med att "säga upp sitt kreditavtal"? Om det är Flexlimit som säger upp avtalet så betyder det att du får ett uppsägningsbrev och att krediten skickas till ett inkassobolag och du får en räkning på hela beloppet men ansöker om avbetalningsplan för att kunna betala lite varje månad.

Vill du själv avsluta din kredit så är det bara att sluta betala så sägs krediten upp och skickas till inkasso. Vill du avsluta den snabbare är bara att du betalar in hela summan. Det läggs på kostnader när den skickas till inkasso.

Mycket märkligt? Jag trodde att skulder och kredit är reglerade enligt fasta procent och tabeller i ens kreditavtal och inte en manuell bedömning från månad till månad. Sjukt.

Okej, då förstår jag vad som menas med uppsägning

Mycket märkligt? Jag trodde att skulder och kredit är reglerade enligt fasta procent och tabeller i ens kreditavtal och inte en manuell bedömning från månad till månad. Sjukt.

Okej, då förstår jag vad som menas med uppsägning
Hur stor är din skuld hos Flexlimit?

Skuldbörda: 20541,25
Kvar att utnyttja: 3915,00
Ok, om du klarar av att betala månadsbeloppet utan att ta ut sen igen så kommer månadsbelopp samt ränta att minska allt eftersom. Om krediten sägs upp gissar jag att du inte kan betala hela skulden på en gång så då går den till Svea inkasso och där kan du ansöka om avbetalningsplan.

Jag reagerade vid senaste inbetalning till Flexlimit att inte en krona dragits av på kreditskuld. Jag mejlade dem och fick till svar:

Det blir så då vi bokar betalningarna lite olika, ibland räknar vi av mycket på kapital o lite på avgifter och ibland tvärt om, i ditt fall så är du ofta väldigt sen med betalningarna vilket gör att du drar på dig mer extra kostnader i påminnelseavgifter.”

Det är min första gång jag är sen med inbetalning, däremot registreras inte min betalningen till dem förrän 2-3 bankdagar efter inbetalning.

2021-05-28 betalning om 2328 kr, fördelades kapital 1753,62 kr ränta 158,02 kr avgifter 416,36 kr

2021-08-04 betalning om 2234 kr, fördelas kapital 0,38 kr ränta 974,93 kr avgifter 1258,64 kr”

Undrar även vad det innebär att säga upp sitt kreditavtal? Måste jag betala in all skuld på en gång eller?
Ok, om du klarar av att betala månadsbeloppet utan att ta ut sen igen så kommer månadsbelopp samt ränta att minska allt eftersom. Om krediten sägs upp gissar jag att du inte kan betala hela skulden på en gång så då går den till Svea inkasso och där kan du ansöka om avbetalningsplan.
Det går inte sedan ett antal månader göra uttag på Flexlimit -lika bra det

Det bör framgå u villkoren hur avräkning ska ske och då ska det hållas.

Jag har själv reagerat på avgifterna som inte specificeras på Flexlimits fakturor. De avgifter de har är aviavgift 45 kr, påminnelseavgift 60 kr samt 200 kr för betalningsfri månad.
Dina avgifter ser jättekonstiga ut - begär en förklaring vad som ingår i avgifterna på dessa fakturor.

Inte tagit ut på 3 månader. Inga problem att betala, bara känns märkligt att de gör individuella bedömning från inbetalning till inbetalning.
Inga problem att betala. Inte tagit ut på tre månader.
Det går inte sedan ett antal månader göra uttag på Flexlimit -lika bra det
Helt riktigt, och ja lika bra.

Det bör framgå u villkoren hur avräkning ska ske och då ska det hållas.
Finns avtal men följs inte. Kanske något jag missar, om inte vad är nästa steg?
Jag har själv reagerat på avgifterna som inte specificeras på Flexlimits fakturor. De avgifter de har är aviavgift 45 kr, påminnelseavgift 60 kr samt 200 kr för betalningsfri månad.
Dina avgifter ser jättekonstiga ut - begär en förklaring vad som ingår i avgifterna på dessa fakturor.
Har precis mejlat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp