Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Få ut pension, Är det fortfarande så att att man endast kan ta ut privat sparande?

Har loggat in och jag har en hel del tjänstepension. Förstår att det är nästan omöjligt. Om det ändå vore då väl att man kan ta ut den nu, lösa skulder och kunna leva som en människa igen utan all stress och ångest.
Ja så tänkte jag också när jag var skuldsatt. Jag har ett ganska stort kapital, så jag hade klarat mej på pensionen som jag skulle fått även om jag hade gjort ett stort uttag. Har dessutom möjlighet att avsätta upp till 19 tkr/månad av min bruttolön till tjänstepensionen, vilket jag numera gör för att kunna gå i pension när det passar :)
Dock ska man tänka på att de pengar som syns på minpension.se är obeskattade och ska skattas vid uttag, vilket betyder i mitt fall att 57 - 58% försvinner i skatt.
Anledningen till att det är så svårt att få ut tjänstepensionen i förtid är flera; men bl a kan det hända att man får så låg pension att man borde få bostadsbidrag mm, men det får man inte om man tagit ut pension i förtid.

Ja så tänkte jag också när jag var skuldsatt. Jag har ett ganska stort kapital, så jag hade klarat mej på pensionen som jag skulle fått även om jag hade gjort ett stort uttag. Har dessutom möjlighet att avsätta upp till 19 tkr/månad av min bruttolön till tjänstepensionen, vilket jag numera gör för att kunna gå i pension när det passar :)
Dock ska man tänka på att de pengar som syns på minpension.se är obeskattade och ska skattas vid uttag, vilket betyder i mitt fall att 57 - 58% försvinner i skatt.
Anledningen till att det är så svårt att få ut tjänstepensionen i förtid är flera; men bl a kan det hända att man får så låg pension att man borde få bostadsbidrag mm, men det får man inte om man tagit ut pension i förtid.

Jag är 37 och har några år kvar att arbeta. Om jag kunde lösa min situation nu hade jag varit en annan människa utan all stress och ånger. Jag skulle i framtiden kunna spara till pensionen osv. Jag vill bara få leva ett normalt liv nu, vara en närvarande mamma...

Jag är 37 och har några år kvar att arbeta. Om jag kunde lösa min situation nu hade jag varit en annan människa utan all stress och ånger. Jag skulle i framtiden kunna spara till pensionen osv. Jag vill bara få leva ett normalt liv nu, vara en närvarande mamma...
Systemet förutsätter att vi inte själva klarar av detta och agerar i vårt ställe.

Tjänstepensionen kan man allt som oftast plocka ut när man är 55 och över 3 till 5 år right?

Tjänstepensionen kan man allt som oftast plocka ut när man är 55 och över 3 till 5 år right?
Kan variera lite när man får ta ut den om arbetsgivaren är ansluten till kollektivavtal eller inte. Jag kunde ta ut min tidigast vid 57 år. Valet är från att ta ut allt från 5 - 20 år eller livsvarigt. Problemet med att ta ut tjänstepensionen under för kort tid är att man förmodligen skattar bort lite för mycket, samt att man i framtiden inte vet om man diskvalificerar sej för exempelvis bostadsbidrag. Skulle jag däremot vara allvarligt sjuk, så skulle jag ta ut den under så kort tid som möjligt alternativt försöka få ut den i en klumpsumma.

Har man sin tjänstepension på Folksam
Är det minsta 5 år vid uttag
Går att få utbetalt 1 gång per år eller 1 gång i månaden

VIKTIGT!! Vid arbetslöshet ...
När du får Tjänstepension ska a-kassan minska ersättningen per dag med 1/22 av månadsbeloppet
Inte alla som tänker på detta ..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp