Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Få tillbaka pengar från fogden

Hej min arbetsgivare drog fel på lönen nu väntar jag att fogden ska kreditera pengarna till mig hur lång tid tar det innan man få tillbaka ? Kan tillägga att jag har väntat sen lön förra månad :(

25-35 dagar enligt hemsidan.

Hej min arbetsgivare drog fel på lönen nu väntar jag att fogden ska kreditera pengarna till mig hur lång tid tar det innan man få tillbaka ? Kan tillägga att jag har väntat sen lön förra månad :(
För mig tog det drygt 2 veckor när min arbetsgivare hade gjort fel. Var i mars, kankse längre handläggningstider nu på sommaren?:-/ Fick pengarna i sista stund, annars hade jag fått sjukskriva mig från jobbet då jag inte hade haft råd att tanka. Förstår dock inte vad som tar sån tid med en utbetalning...? I mitt fall hade pengarna inte gått iväg till alla borgenärer, dom var rätt snabba att ta kontakt med mitt lönekontor för att få bekräftat att det blitt fel, och ändå att det ska ta sån tid...? Kan ställa till det rejält :-(
Hoppas du får dina pengar snart.

För mig tog det drygt 2 veckor när min arbetsgivare hade gjort fel. Var i mars, kankse längre handläggningstider nu på sommaren?:-/ Fick pengarna i sista stund, annars hade jag fått sjukskriva mig från jobbet då jag inte hade haft råd att tanka. Förstår dock inte vad som tar sån tid med en utbetalning...? I mitt fall hade pengarna inte gått iväg till alla borgenärer, dom var rätt snabba att ta kontakt med mitt lönekontor för att få bekräftat att det blitt fel, och ändå att det ska ta sån tid...? Kan ställa till det rejält :-(
Hoppas du får dina pengar snart.

En utbetalning tar i nog inte många sekunder eller minuter att göra, problemet är ju att det inte är frågan om just en utbetalning, det är frågan om många många tusen betalningar varje dag, och man tar dom i tur och ordning.

För mig tog det 30-35 dagar två månader i rad. Första månaden drog min arbetsgivare för mycket. Månaden efter drog min arbetsgivare fast jag inte hade någon skuld. De brukar skylla på data problem det har de gjort länge nu år tror jag därför tar det så lång tid.

Har inte fått dom än nu har det gått 30 dagar sen lön bli så sur

Du måste vara på skicka varje dag ett mail och fråga hur långt det har kommit.

Det är inte samma gäng som svarar på mail som håller på med bokföring så det påverkar inte hir snabbt pengarna kommer

Är det 25-35 dagar från lönen eller 24-35 från arbetsgivaren betala till fogden kan dom göra det efter lönen me ?

Vad jag förstått så gör man det i den ordning pengarna når kfm, jag vet inte riktigt hur man ska kunna sortera på något annat vis, så om din arbetsgivare är långsam och väntar någon vecka med att skicka in pengarna så tar det lite längre tid ja.
Större arbetsgivare, typ kommuner och landsting och liknande brukar vara snabba vet jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp