Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Få tillbaka erbjudande via lendo?

Inan Du räknar på vilka lån som är bäst att betala av så fokusera på att skaffa en hållbar lösning i längden.

Du skriver att tanken är att ta ett större lån om några månader/längre fram. Varför är förutsättningarna bättre då än nu?
Vad hade Du för taxerad inkomst på deklarationen i år?
Med lånet jag sökte nu hade jag 5 uc förfrågan, betyg "mindre bra" och var på ca 9% risk, ligger nu på 12%. Under "taxerad förvärvsinkomst " i uc står 321.600, ska väl stämma eller ska jag se i deklarationen?

Förutsättningarna bör vara bättre efter december än nu då jag kommer ner till total 3 uc, samt med svea lånet jag fick nu förhoppningsvis betala av på någon kredit som syns i uc så antar jag att det ska se bättre ut både med betyg och risk, så större chans för större samlingslån tänker jag

Med lånet jag sökte nu hade jag 5 uc förfrågan, betyg "mindre bra" och var på ca 9% risk, ligger nu på 12%. Under "taxerad förvärvsinkomst " i uc står 321.600, ska väl stämma eller ska jag se i deklarationen?

Förutsättningarna bör vara bättre efter december än nu då jag kommer ner till total 3 uc, samt med svea lånet jag fick nu förhoppningsvis betala av på någon kredit som syns i uc så antar jag att det ska se bättre ut både med betyg och risk, så större chans för större samlingslån tänker jag
Vilka lån syns på UC?

Bank norweigan,northmill bank, qliro samt det egna nordea lånet på 18.000
Löser man dom lånen, vilket Svea precis räcker till så blir det ju typ 2500:- mindre / månad.
Men det hjälper föga, utgifter är högre än inkomst ändå, speciellt om inkomsten minskar till 12 000:-.

Löser man dom lånen, vilket Svea precis räcker till så blir det ju typ 2500:- mindre / månad.
Men det hjälper föga, utgifter är högre än inkomst ändå, speciellt om inkomsten minskar till 12 000:-.
Jo men precis..behöver lösa min situation just nu också, de därför jag tänkte ut nån tilfällig lösning ett par mån, tror verkligen på att jag får ett bra erbjudande sen och kommer där kunna samla alla lån och minska månadskostnaderna rejält.

..öppen för förslag annars. Är inte direkt bra på uträkningar.

Men svealånet är det utbetalt? Ett erbjudande betyder ju inte att det är klart på långa vägar..

Men svealånet är det utbetalt? Ett erbjudande betyder ju inte att det är klart på långa vägar..
Ja , färdig signerat och kompletterat via mail efter förfrågan. Sedan bekräftat utbetalning efter komplettering, och välkomstbrev med bekräftelse av autogiro och annat.

Nu finns pengarna på kontot. Frågan är hur jag går vidare nu.. tips snälla.

Jag kommer först o främst nu på en gång behöva betala av daypay ca 4200, sedan ett par räkningar jag ligger efter med,men totalt kan jag räkna med att kring 10.000kr kanske något mer(ink. Daypay).

Är det smart o betala av viaconto på en gång också? Eller ska det med i min övriga planering o inte betalas alls än... hjälp.

Om du vill använda svea för att hålla dig flytande ett par månader kommer det inte att fungera på sikt. Du ska använda svea för att lösa några skulder dom som har hög ränta / månadskostnad. Sedan måste du be kanske några sv dem långivare att förlänga betalningstiden eller/ och betalningsfrimånad. Sedan öka inkomsten så fort det går. Jag kan inte komma på bättre förslag än det som skrivit tidigare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp