Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Få tillbaka erbjudande via lendo?

Lendo kan egentligen inte göra något alls i detta case mer än att ifrågasätta om Ikano inte kan erbjuda tillbaks det första.
Det fungerar enl följande,
Ikano får en förfrågan om dom vill "buda" på kundens önskan t.ex 200k
Ikano skickar ett bud.
Kund ringer då Lendo som gör en ändring i ansökan och ändra till 175k.
Då får Ikano en ny förfrågan vilket gör att den första på t.ex 200k då får avslag pga annan ansökan inkommit.
Då kan deras system automatiskt neka även om beloppet blir lägre för tolkas som en ny förfrågan. Måste hanteras manuellt i såna fall för finns ingen logisk förklaring som jag ser sett till avslag om åren var samma men att beloppet ändrades.

Lendo kan egentligen inte göra något alls i detta case mer än att ifrågasätta om Ikano inte kan erbjuda tillbaks det första.
Ikano skickar ett bud.
Då får Ikano en ny förfrågan vilket gör att den första på t.ex 200k då får avslag pga annan ansökan inkommit.
Då kan deras system automatiskt neka även om beloppet blir lägre för tolkas som en ny förfrågan. Måste hanteras manuellt i såna fall för finns ingen logisk förklaring som jag ser sett till avslag om åren var samma men att beloppet ändrades.
Du menar att det är anledningen till att ingen ny bud gavs vid ändrig då altså?.. logiskt sett ska dem väl kunna ge tillbaka ursprungliga erbjudandet då vid manuell hantering?

Du menar att det är anledningen till att ingen ny bud gavs vid ändrig då altså?.. logiskt sett ska dem väl kunna ge tillbaka ursprungliga erbjudandet då vid manuell hantering?
Kan vara och bör vara den anledning och då bör dom även kunna ge det ursprungliga...

Ikano skickar ett bud.

Det kan ju vara så att man av någon anledning inte vill hantera lån på mindre än 200k. Osannolikt men möjligt.
Det kostar ikano typ lika mycket i handläggningstid oavsett storlek på lånet, och av den anledningen skulle man kunna sätta en gräns

Det kan ju vara så att man av någon anledning inte vill hantera lån på mindre än 200k. Osannolikt men möjligt.
Det kostar ikano typ lika mycket i handläggningstid oavsett storlek på lånet, och av den anledningen skulle man kunna sätta en gräns
Fast jag sökte en hög summa, 380k, för o täcka precis alla smålån. Dem erbjöd 190k, sänkte då nästa ansökan till 280k för chans till fler erbjudande men då kom dem ej med ny erbjudan. Så vrf blev de så? Vart ju mindre jag sökte t.om nästa gång

Fast jag sökte en hög summa, 380k, för o täcka precis alla smålån. Dem erbjöd 190k, sänkte då nästa ansökan till 280k för chans till fler erbjudande men då kom dem ej med ny erbjudan. Så vrf blev de så? Vart ju mindre jag sökte t.om nästa gång
Dom kan ju ha nej på de som ändrar också. Motivering skulle kunna vara att presumtiva kunder bör ha övervägt summan tillräckligt för att inte behöva justera den. Justeras den kanske man har erfarenhet av större mängd obestånd

Dom kan ju ha nej på de som ändrar också. Motivering skulle kunna vara att presumtiva kunder bör ha övervägt summan tillräckligt för att inte behöva justera den. Justeras den kanske man har erfarenhet av större mängd obestånd
Hoppas på att lendo övertalar dem ge tillbaka erbjudandet.. slösa ju isåfall 2 nya uc:n(prova annat håll oxå) i onödan... håller tummarna. Återkommer imorn om och hur det löser sig

Hoppas på att lendo övertalar dem ge tillbaka erbjudandet.. slösa ju isåfall 2 nya uc:n(prova annat håll oxå) i onödan... håller tummarna. Återkommer imorn om och hur det löser sig
Du nog inte räkna med att Lendo övertalar någon.
Jag har varit i liknande situation, dock ett antal år sedan…och då var det dött lopp.

Hej! Så, återkommer med svar nu och förhoppningsvis kan andra ta del av detta och inte göra samma misstag som mig! Hoppas ni orkar läsa, behöver tips hur jag ska hantera detta nu.

Sökte somsagt ett lån på 380k i lendo med 5uc förfrågan i torsdags förra v(väntat att flera ff försvann sedan länge o nu låg jag på 5st den dagen vid ansökan). Ikano erbjöd 190k, dem enda som erbjöd. Tänkte "åh va bra men sänker jag beloppen får jag ju säker jätte många erbjudande då iochmed mindre belopp ,plus ikano bank är ju säker redan". Dubbelkollade med Lendo att dem ej tar fler kreditupplysning osv. Dem garantera ej att ikano bank erbjuder igen ,men varför ej om jag t.om sänker beloppet, men ingen garanti. Jag tänkte det självklara, varför ej om dem utgår från samma kreditupplysning. Dem garantera att ej fler uc;n tas iaf vid ändringar inom 5 dagar.

Nu ska jag tillägga att jag också pass på o göra en låneansökan i nordea ,direkt EFTER ändringen i Lendo ansökan. I och med en ny ff med lendo ansökan så skulle de va ganska kört redan om jag inte fick nån erbjudande, och sökte denna nordea lån"bara för att",om det nu av ett mirakel blev beviljad. Samt att det var EFTER lendo ansökan, ikano/andra banker skulle altså inte kunna se nordea låne ansökan och extra uc då dem utgick från första ansökan innan ändring. Fick avslag i nordea.

Går tillbaka till lendo,väntar på svar efter ändring, och då har jag inte fått någon erbjudande samt ikano bank erbjuder ej lån igen. Konstigt då, min kreditupplysning är ju densamma som vid ansökan nr 1 så varför ska dem ej erbjuda mig ett lån nu vid ändrad belopp bara? Jättebesviken. Hör av mig till ikano bank-efter ett tveksamt samtal och mitt tjat om varför jag inte får tillbaka erbjudandet, svarar dem sen "men du gjorde en ansökan till nordea, och det är därför vi gav avslag". Blev ju paff, detta skulle dem ju inte kunna se?.. svarade" men ni ska väl utgå från första ansökan?" Och då svarar han tveksamt "kan bara se denna ansökan, vi utgår från senaste." Vadå senaste? Är helt förvirrad, blev paff o la på. Ringer åter till Lendo, ena personen skicka mig till andra, och andra till ena. Inget som dem kan svara på? Och dem blev smått irriterade att jag åter o åter igen fråga "men HUR är det möjligt att dem kunde se ansökan hos nordea om det var EFTER jag gjort ansökan i Lendo? Dem gör ju ej ny kreditupplysning, eller gör dem det visst isåfall? Då är hela lendo konceptet fel ju. Dem verka bli smått irriterade, fick ej svar direkt.

Hur gör jag nu? Kan jag överklaga detta nånstans? Jag väntade länge o få ner mina uc ff, jag fick då en chans, fick den tillbakadragen och nu 2 extra uc:n utan nån mening eller vinst alls. Hur kan jag gå vidare, någon som vet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp