Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få tillbaka bilen efter utmätning – är det möjligt? Erfarenheter?

Jag blev stoppad av polisen och de tog min bil på grund av mina skulder. Men samma dag började jag en ny anställning, så nu kan de även göra löneutmätning.
Jag försöker kämpa för min rätt att få tillbaka bilen i domstol, men jag undrar om någon faktiskt har lyckats med det?

Hur stora skulder har du och vad kan dom dra från dig i löneutmätning? Vad är bilen värd

Hur stora skulder har du och vad kan dom dra från dig i löneutmätning? Vad är bilen värd
650 000 kr.

De drar cirka 27 000 kr varje månad från min lön, och jag gör dessutom frivilliga inbetalningar på ungefär 20 000 kr i månaden från inkomster som de inte kan utmäta, eftersom de kommer från min frilansverksamhet.

Totalt får de alltså in cirka 47 000 kr per månad.

Bilen är värd ungefär 70 000 kr.

650 000 kr.

De drar cirka 27 000 kr varje månad från min lön, och jag gör dessutom frivilliga inbetalningar på ungefär 20 000 kr i månaden från inkomster som de inte kan utmäta, eftersom de kommer från min frilansverksamhet.

Totalt får de alltså in cirka 47 000 kr per månad.

Bilen är värd ungefär 70 000 kr.

I det läget låter det som bilen borde utmätas, du kan ju överklaga men det borde inte göra någon skillnad.
De frivilliga inbetalningarna kan man inte ts hänsyn till.

Jag förstår det inte riktigt, eftersom jag hade förstått om jag inte fick någon lön, men jag får lön och de tar den nu.Dessutom bor jag minst en timme från stationen, och jag förstår inte hur jag ska kunna ta mig till jobbet.

Löneutmätning reglerar inte skulden på högst 12 månader, då kan och ska man utreda vidare.

Din bil är för dyr, köp en billigare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp