Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få samlingslån med synliga blanco på över 1mkr

Dom gjorde precis likadant mot mig förra veckan....kul bolag....
Är du kund hos Remember?

Ja, jag har privatlån 300000 samt flex mastercard 50000 hos dem. Funderar på att höja mastercard till 100000 om inget annat går vägen.

Fick ni båda avslag hos just komplett?

Nolimit - du kan ju gå tillbaka till förmedlaren och be dom söka på lägre belopp på samma UC väl?

Ja, jag kontaktade ju advisa efter första erbjudandet från komplett på 300000 och sa att jag ville sänka beloppet för att få fler erbjudanden från andra banker. Deras kundtjänst hävdade bestämt att det inte skulle göra någon skillnad. Jag fick då tjata på dom att kontakta komplett för att få ett erbjudande med lägre ränta vilket jag sedan fick.

Men jag ska ringa dom igen och göra om hela ansökan på 200000. Eller bör jag välja ännu lägre belopp?

Det känns som att om du inte får på 200K så tror jag du får svårt på någon annan summa heller för då bedömer dom förmodligen dig för att vara för skuldsatt.

Det känns som att om du inte får på 200K så tror jag du får svårt på någon annan summa heller för då bedömer dom förmodligen dig för att vara för skuldsatt.

Kan ju vara värt ett försök på 100000 på samma uc iaf.

Provade Betalkoll så länge. Blev beviljad 50000 direkt. Det räddar min situation lite iaf.

Den är riktigt bra! Hur ser din kalkyl ut nu?

Menar du mitt kalkylark över skulderna? Det är ganska oförändrat. Kommer använda betalkoll till några större fakturor senare i sommar så mina nuvarande skulder kommer nog inte påverkas så mycket. Löser kanske något kreditkort åt min sambo med det. Har själv 3 outnyttjade kreditkort på 75000 totalt och dom kommer jag bara använda i nödfall.

Hur överlever du egentligen med dina enorma lån?

Hej

Min erfarenhet av att gå tillbaka till förmedlaren och sänka beloppet skiljer säg ganska mycket mellan Advisa och Lendo . På Advisa har detta alltid varit ett problem då dom hävdar som någon skrev innan att bankerna redan gjort sin bedömning och det spelar ingen roll om man ändrar .

Men på lendo förespråkar dom att ändra ifall man inte får några erbjudande och menar på att banken gör en ny bedömning .

Lite konstigt tycker jag att 2 st förmedlare säger olika saker . I min bok så borde det göra skillnad ifall jag söker på 300000 eller 200000, 150000
Om inte annat så skiljer ju månadskostnaden och då borde även bankens kalkyl skilja sig från summa till summa .

Något jag också tog med Advisa sist jag gjorde en ansökan men dom stod på sig att det inte blev någon skillnad .

Lite märkligt tycker jag

nolimit - Ta betalkoll på frugan med?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp