- Meddelanden
- 22 467
- Mottagna reaktioner
- 15 939
- Poäng
- 10 747
Det hade ju varit en dröm naturligtvis men jobbar på ett riktigt stort företag så hade fått gå genom 10 chefer innan det når kanske VD:n....
Hur menar du Lasseman?
Det värsta är månader som denna (februarilönen) när min inkomst understiger totala räntan jag betalar dom, det innebär att jag blir sen med hyran,internet/mobil och får ta ännu mer lån för att kunna gå runt.
Jag överdriver inte när jag säger att jag inte har sovit en natt utan att vakna minst på 6 månader.
Det livet jag lever nu är värre än såväl fängelse som något annat. Oerhört jobbigt och påfrestande. Mår inte alls bra psykiskt. Vet inte längre vart jag ska vända mig.
Men ett halvår kvar, sen får vi se hur högt man kan belåna sig..
Men dessa räntor jag betalar är ju inte till låneföretag utan privata aktörer som är kriminella, men det går ändå alltså?
Ja. Utgiftsräntor är med få undantag (olika statliga skulder som skatter csn och underhållsstöd) avdragsgilla.
Om jag lånar dig 100 kr och får 110 tillbaka och de 10 kr är ränta så får du göra avdrag för det och jag ska skatta på det.
Men det måste finnas ett avtal mellan dem där allt upprättas så som ränta och amorteringsplan etc. :/ undrar hur villiga gänget är på att göra detta