- Meddelanden
- 19
- Mottagna reaktioner
- 3
- Poäng
- 6
Hur är mina förutsättningar nu till att få lånerbjudanden på t.ex. Lendo på 50k-100k?
Samlingslån eller blancolån är det som jag ska söka för att lösa några av de befintliga skulder för att förbättra min situation lite.
Det finns några utanför UC som har högre räntor och det är de jag vill få bort.
Jag vet inte nu om jag vägar söka ett högre belopp för att samla ihop alla befintliga krediter för att få ned räntekostnaden.
Jag tar nog de senare när fler förfrågningar har gått ut, vilket blir mellan april och juni.
Just nu så är det kris med att lösa de jag har tänkt.
Det har tidigare varit mycket svårt att få erbjudanden pga min misskött kredit anmärkning som har varit elefanten i rummet. Men eftersom riskprognosen nu har förbättrats från ca 20 till 2.8 efter att förfrågningar har gått ut så tänker jag att det kanske finns en bättre chans nu?
UC Riskprognos 2.8 av 99.9
UC Score: 577
Förfrågningar: 8
Taxerad förvärvsinkomst 2024: 477 700 kr
Krediter
Kontokrediter: 242 914 kr
Antal krediter: 4 st
Antal kreditgivare: 5 st
Blancolån
Aktuell skuld: 325 488 kr
Antal lån: 3 st
Antal långivare: 3 st
Bostadsrättslån
Aktuell skuld: 1 182 600 kr
Anmärkningar: Anmärkning 2024-05-07 ”Misskött kredit”
Betalningsanmärkning (KFM): 0
Skuld hos KFM: 0 kr
Notera att ”misskött kredit inte är en vanlig s.k. betalningsanmärkning då den avser inte något utslag hos Kronofogden. Det rör sig on försenad/avslutad kreditrelation som därefter reglerats utan KFM åtgärder.
Samlingslån eller blancolån är det som jag ska söka för att lösa några av de befintliga skulder för att förbättra min situation lite.
Det finns några utanför UC som har högre räntor och det är de jag vill få bort.
Jag vet inte nu om jag vägar söka ett högre belopp för att samla ihop alla befintliga krediter för att få ned räntekostnaden.
Jag tar nog de senare när fler förfrågningar har gått ut, vilket blir mellan april och juni.
Just nu så är det kris med att lösa de jag har tänkt.
Det har tidigare varit mycket svårt att få erbjudanden pga min misskött kredit anmärkning som har varit elefanten i rummet. Men eftersom riskprognosen nu har förbättrats från ca 20 till 2.8 efter att förfrågningar har gått ut så tänker jag att det kanske finns en bättre chans nu?
UC Riskprognos 2.8 av 99.9
UC Score: 577
Förfrågningar: 8
Taxerad förvärvsinkomst 2024: 477 700 kr
Krediter
Kontokrediter: 242 914 kr
Antal krediter: 4 st
Antal kreditgivare: 5 st
Blancolån
Aktuell skuld: 325 488 kr
Antal lån: 3 st
Antal långivare: 3 st
Bostadsrättslån
Aktuell skuld: 1 182 600 kr
Anmärkningar: Anmärkning 2024-05-07 ”Misskött kredit”
Betalningsanmärkning (KFM): 0
Skuld hos KFM: 0 kr
Notera att ”misskött kredit inte är en vanlig s.k. betalningsanmärkning då den avser inte något utslag hos Kronofogden. Det rör sig on försenad/avslutad kreditrelation som därefter reglerats utan KFM åtgärder.
Senast ändrad: