Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få koll på din situation med Excel - Vertex42.

Hej!

Har 9 olika lån och krediter som måste betalas. Dom senaste åren har jag inte sätt någon utväg alls. Började googla och hittade en Excel kalkylator som du matar in dina lån, ränta och minsta betalning per månad.

När du väl gjort detta så kommer den att ge dig en plan på hur du kan betala av skulden. Inte bara en, utan fyra. Du kan även välja själv.. Du har totalt sex olika val / metoder.

Innan jag använde mig utav detta så såg jag ingen utväg alls, nu är det hur tydligt som helst när jag blir skuldfri. Jag vill dela med mig till er som kanske inte har stenkoll på vad ni har och vart ni ligger till med lånen och behöver lite vägledning.

vertex42.com/Calculators/debt-reduction-calculator.html

Ett helt otroligt verktyg som vem som helst kan använda sig utav; inga förkunskaper på Excel krävs. Enklast är att bara öppna det i Google Sheets så länge du har ett google konto.

Detta verktyg har förändrat min framtidsyn och jag ser ljus i tunneln. Var nära på att släppa allt och strunta i lånen och leva livet utomlands ett par år. Glöm det. Jag kan leva livet om lite över ett år, och vara helt skuldfri och får då chansen att återvända till Sverige som jag saknar så sjukt mycket. Flyttar jag nu så kan allt rasa - jag har verkligen inte råd. Speciellt inte med hur situationen ser ut idag med Corona. Jobbsök lär inte vara det lättaste idag.

Gratisversionen är kanon men låter dig bara mata in 10 lån totalt. Detta är absolut ingen reklam och jag har inget i sammarbete med Vertex42. Jag vill bara dela med mig av ett (enligt mig) otroligt verktyg som kan hjälpa varenda kotte med lån.

Allt är på engelska tyvärr men skulle du behöva hjälp med att översätta eller förstå någonting så tveka inte på att skriva till mig så översätter jag åt dig.

Skicka filen till mig med är du snäll. Bra initiativ, har länge funderar på hur jag ska lägga upp snöbollsmetoden efter jag tagit samlingslån på ett par månader.

får gärna skicka till mig så testar jag
Skicka filen till mig med är du snäll. Bra initiativ, har länge funderar på hur jag ska lägga upp snöbollsmetoden efter jag tagit samlingslån på ett par månader.

Jag skrev tyvärr lite fel. Filen jag gjorde avsåg att räkna ut hur mycket respektive borgenärer skulle få vid en löneutmätning, så den är inte till så stor hjälp i det här avseendet.

Jag kan inte lägga in några siffror eller något i den övre kolumnen. Det står bara #name. Någon mer ”teknisk” som kan hjälpa mig med vad jag för fel?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp