Få in blanco lån i bolån

Nu blev jag extra peppad av allas inlägg.
Jag har ett bokat med Nordea imorn! (Baka in 425000kr i bokån och om jag får: samla ytterligare 280t). Då kommer jag aldrig mer behöva ett lån!
Är väl förberedd men kommer att vara 100% transparent.
Tänk om det går vägen!
Ingen mer ångest för ekonomin och inom 5 år kan jag gå ner i tid eller hitta ett annat roligare jobb. ❤️
Håll tummarna!!
Hur gick det? Hoppas allt gick bra!!

Förlåt, såg nu att du svarat på samma fråga. :)
Lycka till!!
Det gick inte...
De räknat som alla andra.
Man måste klara ett bolån på 7%. och det gör jag inte.
När jag räknar 2% bolån + 2% amortering, har jag 3000kr över efter allt är betald, inkl levnadskostnader. Men går back vid 7%. suck
Nu kanske det måste bli flytt iaf.
Har ett halmstrå kvar hos Svea Ekonomi.

Har du ett räkne exempel på hur dom räknade... ska göra samma sak nästa månad dock med lite mindre blanco lån och har ett hus som är belånat under 50% samt att frugan ska skriva in sej på huset

Slå Bluestep en signal.

Jo jag förstår men kalkylen ska ju ändå gå ihop? Vet inte hur de räknar nu för tiden, amorteringskrav etc.

men du tror alltså att det inte skulle vara några problem alls?

Hur förklarar man för sin bank att man tabbat sig och aldrig mer ska ta blancolån? jag tänker att de ser mig som oseriös och dålig koll på pengar...

Säg att det varit affärer som inte gått så bra. Investeringar eller fordonsköp. Jag tror det går vägen för dig.

Nej vad tråkigt att de sa nej!!Finns det en annan bank du kan vända dig till?
Det gick inte...
De räknat som alla andra.
Man måste klara ett bolån på 7%. och det gör jag inte.
När jag räknar 2% bolån + 2% amortering, har jag 3000kr över efter allt är betald, inkl levnadskostnader. Men går back vid 7%. suck
Nu kanske det måste bli flytt iaf.
Har ett halmstrå kvar hos Svea Ekonomi.

fasen vad synd! Jag trodde verkligen de skulle hjälpa dig. Du har ju en bra inkomst!
De är tuffa nuförtiden. Detta gör ju såklart att jag blir tveksam själv till min sits men fördelen för mig är ju att vi är två på lånet.

kan du vända dig till en annan bank?

Säg att det varit affärer som inte gått så bra. Investeringar eller fordonsköp. Jag tror det går vägen för dig.

tack för input! Ja jag får väl säga något sånt..
varför tror du att det skulle gå vägen? Räknar bankerna som de gjorde med Doodles fall så är 7% tufft även om vi är två..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp