Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hur stor chans har man att få igenom sanering när man har hus , dom har gjort utredning att de inte finns värde i huset .Är de någon i min sits som fått sanering o få bo kvar i sitt hus ?
Det är fullbelånat ,då är de bara att hålla tummarna nu då ,men hur vet man om dom frågat alla då kronofogden kanske bara kollat värde o inte frågat eller ?
Nu vet jag inte riktigt om jag förstår vad du vill ha svar på.
Om man kommer fram till att en fastighet saknar utmätningsbart värde så sätter man sig inte och ringer/skriver brev till alla sökande och frågar om dom vill ha den utmätt, eftersom dom ändå inte kommer få den utmätt, då den saknar utmätningsbart värde. Vi har tillräckligt att göra utan att engagera oss i helt onödiga arbetsuppgifter
Men som exempel på det jag menade på i andra fallet i mitt förra svar så har vi kanske ett hus värt 750000, belånat till 600000, efter kostnader och sånt beräknas det bli ett överskott på 100000, utmätningsbart värde finns. Men det kan då trots övervärdet vara så att samtliga sökanden svarar att man inte begär fastigheten utmätt, och då mäts den inte ut. Då har man alltså ett övervärde och en tillgång som kan realiseras och det skulle kunna försvåra möjligheterna för en skuldsanering. I det läget, om man får avslag pga det, så får man antingen bara leva med skulderna eller sälja huset på egen hand och sedan söka skuldsanering igen.
Kolla din upplysning (gratis på bisnode) så ser du att du fått en anmärkning via KFM där det står att utmätningsförsök gjorts men att det inte fanns något att utmäta, det ser ju även alla andra som tar en upplysning på dig.