Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få hem ett kreditkort snabbt?

Någon som vet av något kreditkort som man får hem snabbt (max 4-5 arbetsdagar) efter ansökan?
Ska ut och resa så hade gärna haft ett extrakort med mig som reserv om mitt nuvarande MasterCard bankkort från Swedbank skulle strula/försvinna.
Kruxet är att jag har en betalningsanmärkning jag måste vänta ut innan jag kan skicka någon ansökan.
Betalningsanmärkningen försvinner på en söndag och jag åker iväg fredagen efteråt.

Hade gärna tagit ett utan årsavgift som OKQ8 där man dessutom har ett bra bonussystem, Norwegian där man samlar poäng som ger rabatt på flyg som även det kan vara bra, IKANO eller GE Moneybank.

ICA-kortet är ju bra iom att det är kostnadsfritt att ta ut pengar/köpa utomlands, men har istället en årsavgift som kanske äter upp det.

Kanske går snabbast via Swedbank eftersom man redan är kund där?
Är det möjligt att få något kort på så kort tid? Hur lång tid tog det för er att få hem era kort?

Ingen?
Jag har skickat mail och frågat ett par banker. Från GE Moneybank fick jag detta svar:
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]Om din ansökan beviljas skickas ett avtal hem till din folkbokföringsadress för påskrift. Från att vi har tagit emot och behandlat ditt avtal tar det ca 10 dagar innan du får ditt kort och pinkod. Kortet skickas rekommenderat.[/FONT][/FONT]

Så det kortet är nog inget alternativ. Marginalen bank svarade däremot att man skulle ha kort + pinkod inom ett par bankdagar, så det kanske är något man får kolla mer på.

Får se vad övriga säger.

Ingen?
Jag har skickat mail och frågat ett par banker. Från GE Moneybank fick jag detta svar:
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]Om din ansökan beviljas skickas ett avtal hem till din folkbokföringsadress för påskrift. Från att vi har tagit emot och behandlat ditt avtal tar det ca 10 dagar innan du får ditt kort och pinkod. Kortet skickas rekommenderat.[/FONT][/FONT]

Så det kortet är nog inget alternativ. Marginalen bank svarade däremot att man skulle ha kort + pinkod inom ett par bankdagar, så det kanske är något man får kolla mer på.

Får se vad övriga säger.

Marginalen tar jättelång tid på sig

OK, då är det bara något som de säger för att locka en att ansöka om deras kort då?

finns inget kort väll som kommer på 5 dagar.de flesta har tagit 10-14 dagar.antingen har koden eller kortet kommit först.

Kan uppdatera om någon undrar så sökte jag bara ett kort från Swedbank inför resan. Gick in på kontoret i måndags och fick idag torsdag hem kortet. Pinkoden ska komma nån dag senare, men kortet går ju att använda utan kod och skriva under istället. Sen får jag bara be någon att kolla min post och skicka mig koden när den kommit.
Känns skönt att ha med sig ett extra kort på resan.
Men jag kommer nog säga upp det efter jag kommit hem efter resan och beställa ett annat som ger bonus istället, t.ex OKQ8 eller Norwegian. Tar gärna förslag på det bästa kortet som ger bonuspoäng och är gratis.

Jag använder OKQ8 om det är bäst vet jag inte men tycker de har enkel inloggning och bra bonus! Men har någon tips på ännu bättre bonus tar jag också tacksamt emot

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp