Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få en peng av förälder

Hej!

Jag är under skuldsanering och fått 10k av mamma en gång för att kunna resa med polare på svensexa. Då hände ingenting.

Nu har jag fått 20k för att köpa ny dator då det är ett av mina enda intressen och min är trasig.

Är detta ett problem, min polare är på mig att dom kan avbryta min skuldsanering när dom ser att jag får pengar ibland.

Stämmer detta ?

Tacksam för svar!

Hej!

Jag är under skuldsanering och fått 10k av mamma en gång för att kunna resa med polare på svensexa. Då hände ingenting.

Nu har jag fått 20k för att köpa ny dator då det är ett av mina enda intressen och min är trasig.

Är detta ett problem, min polare är på mig att dom kan avbryta min skuldsanering när dom ser att jag får pengar ibland.

Stämmer detta ?

Tacksam för svar!
Nej det är inga problem att få en peng av päronen när man har sanering. Arv och sånt en annan sak men en "födelsedags peng" inga problem

Det finns ingen övervakning på ditt konto under sanering så det är dessutom helt omöjligt för någon att veta.
Okej! Så mitt bankkonto övervakas ej? Står det skrivet någonstans ? Någon lag eller nå.

Antar att arvode syns för att då kontaktas kronofogden?

Dom ser inga pengar på några konton alls..

Dom ser inga pengar på några konton alls..
Okej! Tack!
Jag läste dock detta:

Här står det annorlunda, dock är det där utmätning och det är kanske annorlunda då? Eller är lawline inget att lita på?

Sen läste jag detta också:

Man bör inte ta lawline som sanning

Man bör inte heller blanda ihop skuldsanering och löneutmätning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp