Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Få bort anmärkning, hos UC

Han sa samma sak i telefon men den är uppe i uc redan betyder det att den tas bort sen per automatik?

Han i telefon på fogden sa det men att de inte styr uc. Uc har redan den inlagd står att den går bort 2019 25oktober kmr dom ta bort den från uc på måndag typ nu

Hoppas det vilka är det har vetalt in idag och han sa att det kmr sekrettesveläggas

Så förstod inte betyder det att anmärkningen kommer försvinna från uc så fort fogden fått in pengarna ?

Jag fic det här svare av uc via mejl...........En
notering om betalningsförsummelse beskriver det förhållandet att jag dröjt med betalning så länge att jag blivit

föremål för myndighets beslut, åtgärd eller registrering.

Enligt Datainspektionens praxis för tillämpning av kreditupplysningslagen skall bedömningen av om uppgift om

betalningsförsummelse är missvisande göras med hänsyn till de förhållanden som rådde vid den tidpunkt då den noterade

händelsen inträffade. Har betalning eller uppgörelse skett efter noterad händelse utgör detta inte skäl till att en

notering skall tas bort. Notering ska anses som missvisande bl a om dom, förlikning eller annan överenskommelse, efter

noteringen, har visat att betalningsansvar inte alls eller endast delvis åvilat gäldenären.

Om betalning/uppgörelse skett innan noterad händelse eller om något annat fel begåtts får du återkomma i ärendet.

Bifoga i så fall en handling som styrker detta. Vad menas med detta att de inte kommer ta bort den från uc

är det det enda mål du haft hos kfm senaste 2 åren så kommer den sekretessbeläggas när den blir fullbetald. UC får den infon, sen vad dom gör med infon vet jag inte. Jag antar dom tar bort anmärkningen.

Ja den enda nånsin i hela mitt liv aldrig haft ngt annat.. ja det får man hoppas på uc är skit

Har jag förstått detta rätt, jag då som i oktober 2020 blev klar med min skuldsanering, men idag har 2 anmärkningar som uppstod under tiden, en på 3G 20180502 och en på radiotjänst kiruna 20180807, kan jag få bort den anmärkningen från radiotjänst med hänvisning till denna sekretess hos KFM ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp