Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få barn under skuldsanering – erfarenheter och tips?

Visst, man kan sitta och fantisera om att ”skaffa barn under skuldsanering så får man behålla mer pengar”. Men den tanken faller rätt snabbt när man kollar verkligheten.

För det första: ja, förbehållsbeloppet höjs när man har barn. Kronofogden räknar på rimliga levnadskostnader per barn, så man får behålla lite mer. Men de pengarna äts direkt upp av verkligheten – blöjor, mat, kläder, fritids, skolutflykter. Tror man att det blir ett ”ekonomiskt hack” så är man nog inte förberedd på vad ett barn faktiskt kostar.

För det andra: skuldsanering är ingen lek. Om Kronofogden anar att man försöker ”spela systemet” så kan de dra in hela beslutet. Då sitter man där med full skuld igen och fem år bortkastade.

Och kanske den största nackdelen: att skaffa barn för att fixa sina siffror i skuldsaneringen… det är nog det sämsta motivet man kan ha för att bli förälder. Det finns enklare sätt att balansera sin ekonomi än att ta på sig 18 års ansvar.
Tror du isåfall läser det du vill läsa :)

Självklart är det väl ingen som skaffar barn under en skuldsanering Endast för att få behålla mer pengar , eller vad får dig ens att ta upp det?!

Tror du isåfall läser det du vill läsa :)

Självklart är det väl ingen som skaffar barn under en skuldsanering Endast för att få behålla mer pengar , eller vad får dig ens att ta upp det?!

Det jag reagerade på - och det jag kommenterade - var att tråden glider in i resonemang som låter ungefär som:

“Har man barn får man behålla mer pengar under skuldsaneringen.”

Det är sant rent tekniskt och det är därför det nämns i varenda skuldsaneringstråd som någonsin funnits.

Men det är också ett av de där “teoretiskt smarta” knepen som faller ihop direkt när man tittar på hur verkligheten faktiskt ser ut.

Jag läser inte “det jag vill läsa”.

Jag bemöter argumentet som brukar komma upp i de här diskussionerna – och förklarar varför det inte funkar i verkligheten.

Det är sant rent tekniskt, och det är därför det nämns i varenda skuldsaneringstråd som någonsin funnits.

Men det är också ett av de där “teoretiskt smarta” knepen som faller ihop direkt när man tittar på hur verkligheten ser ut.

“Har man barn får man behålla mer pengar under skuldsaneringen.”

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp