Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Få barn under skuldsanering – erfarenheter och tips?

Jag har 5 barn och ingen har gått på babysim eller någon aktivitet före 5 års ålder. Vid 5 började ena på barndans och andra på fotboll. Man måste ju inte börja med något tidigare, eller ens vid 5 år. Sedan blev det förstås en massa dyra aktiviteter och skjutsningar mm.

Självklart tjänar man inte på att skaffa barn ekonomiskt, men vill man ha barn finns det väl ingen anledning att vänta i 5 år pga skuldsaneringen.
Nej och det är ju min poäng också, men TS ställde en väldigt generisk fråga utan någon förklaring. Nu har det ju framkommit att TS undrar om han kan få förkortad betalplan om han skaffar barn. Hade han ställt den frågan direkt så hade vi kunnat svara utifrån det.
Mina barn började med aktiviteter vid 3 års ålder. Inte för att varken dina eller mina barns aktiviteter har något med saken att göra ;-)

Till 99.9% så får du inte förkortad betalplan @MRR du har gjort 2 år, när barnet föds 3 år. Då återstår 2 år, ditt barn kommer därför inte anses påverkas negativt eller ha påverkats negativt av din situation.
Skulle du sen få ett barn med speciella behov så kanske situationen är annorlunda, men jag hade inte räknat eller tagit beslut om barn baserat på en skuldsanering utan istället försökt se förbi och se hur livet med barn skulle vara efter sanering istället.

Hur mycket betalar du på din sanering idag? Det kanske är så att du kvalificerar dig för 0-plan?

Nej och det är ju min poäng också, men TS ställde en väldigt generisk fråga utan någon förklaring. Nu har det ju framkommit att TS undrar om han kan få förkortad betalplan om han skaffar barn. Hade han ställt den frågan direkt så hade vi kunnat svara utifrån det.

Till 99.9% så får du inte förkortad betalplan @MRR du har gjort 2 år, när barnet föds 3 år. Då återstår 2 år, ditt barn kommer därför inte anses påverkas negativt eller ha påverkats negativt av din situation.
Skulle du sen få ett barn med speciella behov så kanske situationen är annorlunda, men jag hade inte räknat eller tagit beslut om barn baserat på en skuldsanering utan istället försökt se förbi och se hur livet med barn skulle vara efter sanering istället.

Hur mycket betalar du på din sanering idag? Det kanske är så att du kvalificerar dig för 0-plan?
ok tack, jag betalar 7 200

ok tack, jag betalar 7 200
så 0-plan är nog också uteslutet då, om du inte lyckas få tvillingar. Det beror ju dessutom på din partners inkomst också.

Vill du ha barn, skaffa barn. Låt inte skuldsanering hindra dig. 7200 i betalplan tyder ju också på att du tjänar bra nog att skaffa barn.

jag har nästa månad gjort 2 år alltså 3 år kvar.

och min tjej är sugen på barn. därav min fråga, skulle va magiskt isåfall att få ner den ett halvt år eller mer.
Är nog minimal chans att du får kortare betalplan. Ofta är det ju för att barnen levt med det en längre tid och svårt att hävda det med en nyfödd ;)

Såg en person här för inte så länge sen som omprövade och lyckades få ner betalplanen från 5 till 4.5 år.

Det är en annan jag sett tidigt i år eller slutet av förra året gå från 5 till 4 år. Men kommer inte på vem.

Från 5 till 3 år har jag inte sett tror jag, har ändå vart lite uppmärksam på det då jag har funderat på år 3 att lämna omprövning om att gå från 5 till 4 år på betalplanen om man kommer på ett gäng bra anledningar till det. Gissar att det blir avslag och man får fortsätta alla 5 åren, men om man inte provar så vet man inte.
Ifall man omprövar sånt borde ej ge några konsekvenser? Har 2 ungar 3 å 8,fick 5 årig plan.

Ifall man omprövar sånt borde ej ge några konsekvenser? Har 2 ungar 3 å 8,fick 5 årig plan.
Nej precis, man ansöker att man vill betala mindre och anger anledning till varför man vill ha kortare betalplan (kortare betalplan är att betala mindre totalt).

Blir det godkänt får man det, blir det avslag så fortsätter man sina 5 år. Inga andra konsekvenser

Nej precis, man ansöker att man vill betala mindre och anger anledning till varför man vill ha kortare betalplan (kortare betalplan är att betala mindre totalt).

Blir det godkänt får man det, blir det avslag så fortsätter man sina 5 år. Inga andra konsekvenser
Bäst å göra det 2-3 år in i saneringen?

Ja om man går på babysim, vabbar ofta och har barn som inte kan amma så kan det naturligtvis springa iväg.

Jag får behålla 7 200 kronor för två barn och plussar man på barnbidraget är det nästan 10.000/månad.

Så mycket kostar inte barnen mig i månaden.
Driftkostnader,större boende högre hyra,aktiviteter,mer mat ju äldre dom är...

jag har nästa månad gjort 2 år alltså 3 år kvar.

och min tjej är sugen på barn. därav min fråga, skulle va magiskt isåfall att få ner den ett halvt år eller mer.
Ju äldre barn ju högre är chansen att man får kortare betalplan,ensamstående oxå. Tror ingen ensamstående med tonårsbarn som fått 5 årig plan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp