Extremt lågt lånelöfte

Tidigare när jag gått in och kollat hur mycket jag kan få låna till bostad har jag oftast fått belopp på -5,5 miljoner.
Nu vill de inte ge mer än 2,8 miljoner?!?
Testade flera banker och samma resultat, har det skett åtstramningar på sistone?

Har årsinkomst på 1.2 miljoner, inga barn eller lån eller andra skulder

Det är ju bara att kolla på börsen och obligationsmarknaden för att se varför det kanske inte är så lätt att få lån just nu, även om man har det gott ställt.

2.8 är kanske inte "extremt" lågt ändå?
Du kan ju köpa typ halva Sollefteå för det.

Jag slog in det du skriver och jag får helt andra lånebelopp än du uppger. Snarare beviljar de över 5 msek.

Staplar du förfrågningar på hög under tiden?

Tidigare när jag gått in och kollat hur mycket jag kan få låna till bostad har jag oftast fått belopp på -5,5 miljoner.
Nu vill de inte ge mer än 2,8 miljoner?!?
Testade flera banker och samma resultat, har det skett åtstramningar på sistone?

Har årsinkomst på 1.2 miljoner, inga barn eller lån eller andra skulder

Du fyller nog i nånting galet. Fyller du i att du ”bara” har 420k i kontantinsats eller?

2.8 är kanske inte "extremt" lågt ändå?
Du kan ju köpa typ halva Sollefteå för det.
2,33 x årsinkomsten för ett bolån är faktiskt väldigt lågt med tanke på att det inte finns några andra skulder.

Normalt brukar vara att man får låna 4.5 - 5 ggr årsinkomsten för ett bolån.

2,33 x årsinkomsten för ett bolån är faktiskt väldigt lågt med tanke på att det inte finns några andra skulder.

Normalt brukar vara att man får låna 4.5 - 5 ggr årsinkomsten för ett bolån.

Det är mer än hela Sollefteå

Men vem bor i Sollefteå liksom..

Jag vet inte. Det är väl några. Jag åkte förbi där för ett tag sedan och har en trängande känsla av att inte göra det fler gånger. Hemskt tragiskt ställe.
Hela stället borde vara värt typ ett par mille.

Mvh aldrig utmätt ngt i Sollefteå

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp