Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Extralånet - nu upp till 50.000 kr

Om ni tror att sms-låneföretagen tjänar på att sälja till inkasso är ni helt fel ute. Inkasso köper skulderna för mycket lägre än vad de faktiskt är på och sms-låneföretagen förlorar oftast pengar på att sälja vidare en skuld.

Fast Meddelandelån exempelvis och även Loanstep (väl) säljer ju sina fakturor direkt till Svea respektive Alektum?
Samma dag du tar lånet.
Jag har svårt & tro att dom gör förlust då.

Fast Meddelandelån exempelvis och även Loanstep (väl) säljer ju sina fakturor direkt till Svea respektive Alektum?
Samma dag du tar lånet.
Jag har svårt & tro att dom gör förlust då.
Det är för att de använder dem som faktureringspartner. Ni är inte hos inkasso utan snarare då att alektum tillhandahåller fakturorna :)

Om ni tror att sms-låneföretagen tjänar på att sälja till inkasso är ni helt fel ute. Inkasso köper skulderna för mycket lägre än vad de faktiskt är på och sms-låneföretagen förlorar oftast pengar på att sälja vidare en skuld.
Förlora pengar är ju relativt. Räknar man bort räntorna så får de ju förmodligen tillbaka mycket mer än det initiala lånebeloppet. Lånar man ut 10.000 och ska få tillbaka 18.000 med räntor är det ju helt ok att sälja skulden för 13.000 efter ett halvårs låneperiod. Då har ju sms-företaget haft en avkastning på 60% effektiv ränta.

Förlora pengar är ju relativt. Räknar man bort räntorna så får de ju förmodligen tillbaka mycket mer än det initiala lånebeloppet. Lånar man ut 10.000 och ska få tillbaka 18.000 med räntor är det ju helt ok att sälja skulden för 13.000 efter ett halvårs låneperiod. Då har ju sms-företaget haft en avkastning på 60% effektiv ränta.
Om jag förstår dig rätt så menar du att skulden ökat till 13 000 och att den sälja vidare till inkasso? Om så är fallet, så måste jag tyvärr meddela att inkassobolag endast betalar 50-70% av skulden när de köper den.

Åhhh va synd det är om sms låneföretagen som "förlorar" pengar.....klart som tusan inkasso och sms låneföretagen går ut som vinnare...en del sms lånebolag startar ju till och med egna inkassoavdelningar

Åhhh va synd det är om sms låneföretagen som "förlorar" pengar.....klart som tusan inkasso och sms låneföretagen går ut som vinnare...en del sms lånebolag startar ju till och med egna inkassoavdelningar
Jag förstår faktiskt inte detta hat mot de enda företag som hjälper oss som annars inte får lån någon annanstans. Allting är svart på vitt när man godkänner avtalet - är man sedan så korkad att man inte läser igenom det och börja gnälla i efterhand får man skylla sig själv.

Skutan beskylla låneföretagen- och inkassobolagen för att era egna misstag.

Jag förstår faktiskt inte detta hat mot de enda företag som hjälper oss som annars inte får lån någon annanstans. Allting är svart på vitt när man godkänner avtalet - är man sedan så korkad att man inte läser igenom det och börja gnälla i efterhand får man skylla sig själv.

Skutan beskylla låneföretagen- och inkassobolagen för att era egna misstag.
Sluts beskylla låneföretagen och inkassobolagen för era egna misstag skulle det stå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp