Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Extrajobb?

Hej! Igen, nu har jag fått lägenhet osv. Efter 1,5 månads sökande! Så kommer förmodligen inte lyckas hitta någon vettig inneboende tills dess. Och då kommer jag behöva betala mer i månaden än vad de står i min utmätning att jag betalar i hyra. Har skrivit till kronofogden. Där står det att jag betalar 4000 i hyra. Nu skrev jag om jag kan ändra det till 5000. (Dock kommer jag betala runt 6000 utan inneboende och med el och så) men denna månad september kommer jag jobba extra. På min systers jobb (resturang) och som barnvakt. Barnvaktspengar får jag rakt i handen. Men extra på resturang får jag ju en vanlig lön antar jag. När drar dem det på utmätningen? Och gör dem de om jag bara jobbar en månad. Nu är de inte många timmar de handlar om då jag bara ska jobba ”frukost” 3-4 timmar på helgen. Vet inte hur många helger dock. Finns de en gräns för hur mycket man tjänar och om dem kan dra på de? Och när ser dem det. Tänker om man tjänar typ 1000-2000 drar dem det på utmätning då med. Eller får man behålla de. Läste någonstans att dem bara kollar upp sånt någon gång om året.

Hej! Igen, nu har jag fått lägenhet osv. Efter 1,5 månads sökande! Så kommer förmodligen inte lyckas hitta någon vettig inneboende tills dess. Och då kommer jag behöva betala mer i månaden än vad de står i min utmätning att jag betalar i hyra. Har skrivit till kronofogden. Där står det att jag betalar 4000 i hyra. Nu skrev jag om jag kan ändra det till 5000. (Dock kommer jag betala runt 6000 utan inneboende och med el och så) men denna månad september kommer jag jobba extra. På min systers jobb (resturang) och som barnvakt. Barnvaktspengar får jag rakt i handen. Men extra på resturang får jag ju en vanlig lön antar jag. När drar dem det på utmätningen? Och gör dem de om jag bara jobbar en månad. Nu är de inte många timmar de handlar om då jag bara ska jobba ”frukost” 3-4 timmar på helgen. Vet inte hur många helger dock. Finns de en gräns för hur mycket man tjänar och om dem kan dra på de? Och när ser dem det. Tänker om man tjänar typ 1000-2000 drar dem det på utmätning då med. Eller får man behålla de. Läste någonstans att dem bara kollar upp sånt någon gång om året.
Det beror på ditt beslut om du får behålla pengarna. Har du maxbeslut drar dom väl allt som jag förstått det.
Vanligaste är att du får behålla övertiden .
Har du fått beslut om hur mycket dom ska dra varje månad?

Du kan själv gå in och ändra dina inkomster och uppgifter på kfm, mina sidor. Menar du behöver inte skriva till dem och be dem ändra utan gå in själv och ändra och uppge dina boendekostnader, är det på 6000kr så skriver du in 6000 helt enkelt. Ändras dina uppgifter sen om du skulle få en inneboende så kam du ändra det då. Och det här med extrajobbet...din utmätning är den från en annan arbetsgivare ? Isf kan du dra ut på det och inte ange denna extra inkomst eftersom det dessutom bara kommer vara för en liten period. Jag tror inte dem gör någon extrakoll på det i nuläget.

Sen drar ju inte en "ny" arbetsgivare om de inte vet om den, man är. Väl skyldig att berätta. Mem den nya ag måste ju få ett beslut om att de skall dra pengar till kfm.

Det beror på ditt beslut om du får behålla pengarna. Har du maxbeslut drar dom väl allt som jag förstått det.
Vanligaste är att du får behålla övertiden .
Har du fått beslut om hur mycket dom ska dra varje månad?
Dem ska dra runt 8500 tror jag det är! Men nu har jag redan hunnit skriva med en på kronofogden och han svarade såhär: ”Jag har lagt in en bevakning i vårt system att vi i början på september ska ändra vårat beslut om att utmäta din inkomst, då vi räknar med att du betalar 5000 kr i hyra istället” tog bara 1000 kronor mer än vad jag hade innan. Egentligen kommer min hyra bli 5300 i kallhyra nu. Men vill inte krångla till det för mycket och jag kommer jobba ganska mycket framöver så det kommer lösa sig.

Du kan själv gå in och ändra dina inkomster och uppgifter på kfm, mina sidor. Menar du behöver inte skriva till dem och be dem ändra utan gå in själv och ändra och uppge dina boendekostnader, är det på 6000kr så skriver du in 6000 helt enkelt. Ändras dina uppgifter sen om du skulle få en inneboende så kam du ändra det då. Och det här med extrajobbet...din utmätning är den från en annan arbetsgivare ? Isf kan du dra ut på det och inte ange denna extra inkomst eftersom det dessutom bara kommer vara för en liten period. Jag tror inte dem gör någon extrakoll på det i nuläget.
Hej! Jag råkade hinna med att mejla innan jag såg vad ni skrivit. Men jag skrev ovanför hur det blev! Och det var ju tur. Jag hade inte räknat med att få det så varenda krona är ju +. Det ena jobbet är kommunalt och det andra är inte de. Alltså min utmätning är på min kommunala lön där jag jobbar heltid. Men ja jag har förstått de som det också. Så jag får slita ihjäl mig nu tills det är dags för inkomstdeklaration! Sen är det kanske någon extra tusenlapp i månaden. Men nu har jag två andra jobb på g som är väldigt många timmar på. Så vi får se var detta slutar!

Sen drar ju inte en "ny" arbetsgivare om de inte vet om den, man är. Väl skyldig att berätta. Mem den nya ag måste ju få ett beslut om att de skall dra pengar till kfm.
Blir svårt då min nya arbetsgivare kommer vara min storasyster, haha. Men vi får se hur det blir!

Att hon är din syster betyder ju inte att fogden vet om att du jobbar där.

Men om hon är moralfast och vet att du har utmätning så är det ju annat bryr inte hon sig så...

Sagt det förr men vid utmätning är jag mycket mer tollrant med "fusk" i min egen värld då det bara drabbar den själv som har utmätning med längre tid och mer ränta. Skillnad med fusk under skuldsanering

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp