Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Extra knäck med utmätning

Miljonfrågan, vad gäller här egentligen? Jobbar 100%, vill jobba extra på något annat företag, antar att den inkomsten också ska utmätas, hur lång tid tar det innan kronpelle upptäcker denna extra inkomsten? Någon som har svar på detta?

För mig tog det ca 2 månader och då besluta dom den summan som stadigvarande inkomst som jag har ett helvete med att få tillbaka till innan då jag inte jobbar längre. Skatteverket rapporterar varje månad och där får kfm information
Vad innebär detta i ren svenska? Sorry får huvudvärk av sånt haha

Att har du otur kollar dom mot skatteverket och tar ett snitt på senaste 3-4 månaderna vad du tjänat och beräknar nytt belopp efter det men skulle det hända kan du ju alltid säga att du avslutat extra jobbet och bara har ditt vanliga kvar.

Att har du otur kollar dom mot skatteverket och tar ett snitt på senaste 3-4 månaderna vad du tjänat och beräknar nytt belopp efter det men skulle det hända kan du ju alltid säga att du avslutat extra jobbet och bara har ditt vanliga kvar.
Då e jag med tack

Får du lön 25e sept så kan kfm se det senast 15 okt typ

Får du lön 25e sept så kan kfm se det senast 15 okt typ
Men hur funkar de om jag har rörlig lön då ifrån extra jobbet vilket det självklart kommer att innebära eftersom det är extra, och är förbehållsbeloppet detsamma trots att det kanske kommer in 5-8k extra per månad? Har egentligen inga problem med att dom utmäter den extra inkomsten, om jag får ut mer än jag har nu ändå.

Men hur funkar de om jag har rörlig lön då ifrån extra jobbet vilket det självklart kommer att innebära eftersom det är extra, och är förbehållsbeloppet detsamma trots att det kanske kommer in 5-8k extra per månad? Har egentligen inga problem med att dom utmäter den extra inkomsten, om jag får ut mer än jag har nu ändå.
Ett "vanligt" beslut i huvudinkomsten, så får du ditt förbehåll där. Maxbeslut i sidoinkomsten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp