Om man har ett heltidsjobb med utmätning men vill jobba extra på ett annat jobb, utmäter kronofogden hela den lönen då
I mitt fall har de inte utfärdat nåt maxbeslut - behåller allt som blir extra (ibland övertid,semesterersättning mm). De kan ju kika på deklarationen o kolla om du har nån sidoinkomst om du inte själv uppgett den. Varför vissa får maxbeslut vet jag inte.Om man har ett heltidsjobb med utmätning men vill jobba extra på ett annat jobb, utmäter kronofogden hela den lönen då ?
Har inte riktigt förstått detta med förbehållsbelopp och utmätningsbelopp. Vilket går de efter?I mitt fall har de inte utfärdat nåt maxbeslut - behåller allt som blir extra (ibland övertid,semesterersättning mm). De kan ju kika på deklarationen o kolla om du har nån sidoinkomst om du inte själv uppgett den. Varför vissa får maxbeslut vet jag inte.
Eller ”sjuk” ledig osv väldigt ofta. Väldigt komplext detta då det på många sätt kvittar om man jobbar deltid,heltid osv. Men sen har man ju satt sig i sitsen själv så då får man leken tåla.Det blir nog så när det upptäcks, du blir ju skuldfri mycket snabbare