Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Expresslån fick faktura om ansökningsavgift

Ja men det brukar ta några dagar innan de svarar. Tror det är någon som jobbar med det där på natten.

Detta gjorde mig mycket lugnare, i framtiden grabbar håll er borta ifrån dessa luredrejare. Man ska alltid kunna kontakta ett företag inom telefon typ, att inte ha det skriftigt på hemsidan är STOR NEJ NEJ!

De svarade, så vi ser. Jag är tacksam för era svar asså damn, läxan lärd.
//Bellic

Skrev ett mail angående nyttjande av ångerrätt för 6 dagar sedan. Hur lång tid tog det att få svar för er som fått det?

Vem som helst kan skriva in med ditt pers nr alla dagar i veckan och ni får fakturor. Bara att säga du ej sökt, sen kan de gå vidare om de vill. Men de kommer ingenstans.

Fortfarande inget svar från dom...snart 14 dagar sedan.

Expresslån kommer ingenstans med sitt koncept utan underskrift med bank-id.
Att bara skriva in ett fullt personnummer räcker inte som bevis för att det var du som sökt. Bara Maila och be de slänga skiten.

Expresslån kommer ingenstans med sitt koncept utan underskrift med bank-id.
Att bara skriva in ett fullt personnummer räcker inte som bevis för att det var du som sökt. Bara Maila och be de slänga skiten.
Det var just det som jag blev stämd av Adam för till Tingsrätten, så långt tillbaka som 2013... borde varit ett solklart bedrägeri och lagts ner på en gång, men det var ganska jobbigt att ta sig ur, kändes som bevisbördan var omvänd.

man behöver säga till direkt när ett Mail/faktura kommer, att det var inte du. Visst de kan dra 375kr till till tingsrätten, men de lär ju förlora. De har inga bevis för att det var du som skrev in dina personnummer. Man kan få tag på allas personnummer hur lätt som helst och använda där. Det är deras signum att kanske få ut lite pengar av någon som ej töjar dra i det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp