Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Expresskredit spärr?

Ngn som varit med om samma?
Sökte för ett år sedan, avslag pga av "obetalda fakturor hos oss eller ngn av våra samarbetspartners"
Orkade inte göra efterforskningar men efter ytterligare ett avslag med samma motivering så mejlade jag dem och frågade vad det är för obetalda fakturor och hos vem. De sa att jag haft en skuld hos dem som gått till Gothia 2018 och pga det så är jag spärrad hos Expresskredit. Inget som jag minns men däremot så vet jag att jag bara har Vivus hos Gothia nu.
Jag skrev till Expresskredit att jag är förvånad över att de inte hanterar info om slutbetalda skulder automatiskt.
De svarade att pga GDPR så har de inte rätt att kontakta Gothia och Gothia har inte rätt att kontakta Expresskredit (!!!). Låter väldigt märkligt tycker jag. Jag tar för givet att alla inkassobolag meddelar resp lånebolag när skulderna är slutbetalda. Vaddå GDPR!

I alla fall så sa Expresskredit att om jag vill att spärren ska tas bort måste jag kontakta Gothia som får kontakta dem.

Min skuld hos Expresskredit hamnade hos inkasso (minns dock ej om det var Svea eller Avida, men det var ej Gothia). Jag betalade den år 2018, men får fortfarande inte lån där efter det. Dock har jag inte valt att spinna vidare i det, men den motiveringen du fick känns ju riktigt märklig!!

Min skuld hos Expresskredit hamnade hos inkasso (minns dock ej om det var Svea eller Avida, men det var ej Gothia). Jag betalade den år 2018, men får fortfarande inte lån där efter det. Dock har jag inte valt att spinna vidare i det, men den motiveringen du fick känns ju riktigt märklig!!
Då kanske du också är spärrad hos dem utan att veta om det. Men det är så dumt att de inte kan säga det på en gång, nekad pga spärr istället för att skriva nekad pga obetalda fakturor, som i mitt fall inte stämmer.

Men har du betalat allt eller ligger det fortf hos inkasso?

förlåt, nu såg jag att du skrivit att du betalat skulden 2018!

Jag hade skuld där o betalde 2015 ändå spärrad sen dess

Jag hade skuld där o betalde 2015 ändå spärrad sen dess
Nu sa de att jag ska kontakta Gothia och be Gothia kontakta expresskredit och meddela att lånet är betalt (2018) och efter det kan jag ansöka på nytt... vilket konstigt system.

Då kanske du också är spärrad hos dem utan att veta om det. Men det är så dumt att de inte kan säga det på en gång, nekad pga spärr istället för att skriva nekad pga obetalda fakturor, som i mitt fall inte stämmer.

Men har du betalat allt eller ligger det fortf hos inkasso?
Håller verkligen med! Konstigt system det där. Hade ju varit en sak om de bara sagt att ”Tyvärr, eftersom ditt förra lån gick till inkasso lånar vi inte ut till dig mer då du missbrukat din chans”. Då hade man ju kunnat ta det. Men att påstå att man har obetalda fakturor och inte har koll på om de är betalda eller ej känns märkligt.

Jag hade ett lån som gick till inkasso hos easycredit/credigo/credway w/e för 5 år sedan. Är fortfarande blockerad pga obetalda fakturor trots att dom är betalda sedan 5år. Kundtjänst säger att jag måste fixa intyg från inkassobolagen att jag betalt.

Så ja, det kan va redigt jobbogt

Detta känner jag igen ...fast då gäller det gfmoney och svea inkasso

Det e bara att maila inkassobolagen o be dem maila företaget ifråga med kopia till dig. Hade samma med avida men de löste det på detta sätt. Någon har missat att antingen meddela eller uppdatera att skulden är betald. Kan ju va ett sätt för lånebolagen att gallra bort de som haft svårigheter att betala..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp