Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Expresskredit när rollerna är ombytta

Hade ett lån hos expresskredit som jag råkade betala in för mycket på. Månadsdragningen gjordes och nån vecka senare löste jag hela lånet med det saldot som stod på mina sidor, men beloppet hade inte uppdaterats efter autogirot, så la in lite över 500 spänn för mycket. Kontaktade kundtjänst som sa att de ska betala tillbaka så fort som möjligt, detta var den 3 januari och har fortfarande inte fått tillbaka något. Kul hur det funkar, är man själv några timmar sen med sin inbetalning tar det hus i helvete men själva kan de släpa hur länge som helst? Frågade kundtjänst idag om jag får ränta på min pengar som de tjuvhåller.

Hej @Varpe

Samtliga betalningar utöver utbetalningar av uttag hanteras av vår faktureringspartner Arvato Finance. När det finns ett överskott betalas detta ut av Arvato Finance om det inte finns några öppna poster den kan bokas på. Om du ännu inte har mottagit en utbetalning av dem är du välkommen att höra av dig till dem.

Vid alla såna här förfrågningar så refererar vi alltid vidare till Arvato Finance och det borde således även ha skett i detta fall.

Vänligen
Hans Ek
GF Money
GF Money äger varumärkena GF Money, Smspengar, Expresskredit och Kundfinans

Hade ett lån hos expresskredit som jag råkade betala in för mycket på. Månadsdragningen gjordes och nån vecka senare löste jag hela lånet med det saldot som stod på mina sidor, men beloppet hade inte uppdaterats efter autogirot, så la in lite över 500 spänn för mycket. Kontaktade kundtjänst som sa att de ska betala tillbaka så fort som möjligt, detta var den 3 januari och har fortfarande inte fått tillbaka något. Kul hur det funkar, är man själv några timmar sen med sin inbetalning tar det hus i helvete men själva kan de släpa hur länge som helst? Frågade kundtjänst idag om jag får ränta på min pengar som de tjuvhåller.
Ring 2-3 gånger om dagen, maila och sms:a några gånger per dag också.
Skriv i dina mail att den 1:a feb går skulden vidare till inkasso eller kronofogden.
Var en jobbig jävel haha

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp