Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Everyday släppa till inkasso

Hej!

Uppdatering från min kämpande med EverydayPlus som alla vet är hemska
Min skuld där ökade till 37,000 kr och de ville ha 14,300 kr i augusti.

Jag fick anstånd med en betalningsplan som ser ut som följer:
2000 kr nu i augusti
därefter 4100kr x 3 månader och sen är jag ikapp.

Ni som har släppt det till Svea Inkasso tycker ni jag gjorde rätt som kom överens med dem om anstånd eller skulle jag ha släppt?

Hej!

Uppdatering från min kämpande med EverydayPlus som alla vet är hemska
Min skuld där ökade till 37,000 kr och de ville ha 14,300 kr i augusti.

Jag fick anstånd med en betalningsplan som ser ut som följer:
2000 kr nu i augusti
därefter 4100kr x 3 månader och sen är jag ikapp.

Ni som har släppt det till Svea Inkasso tycker ni jag gjorde rätt som kom överens med dem om anstånd eller skulle jag ha släppt?

Bra kämpat!! Ligger efter och kommer nog inte lyckas pussla ihop det! Ligger efter med två månader så totalt ca 8500 kr plus september fakturan som kommer skapas nästa vecka... då ligger jag efter m 3 månader. Som jag har förstått det fr andra här så kommer jag få brev om uppsägning och inkasso varning??

När fick du din avbetalningsplan? Innan eller efter du fått det här brevet? Vill köpa mig lite tid så det inte går till inkasso men kan inte betala ngt alls just nu. Har 6 andra brådskande inkassoplaner att betala.

Senast ändrad:
För mig så ringde de och berättade att eftersom jag har betalat nånting varje månad och inte 0 kr så kunde de gå med på en avbetalningsplan, om de dock inte ser att man försöker så nekar de anstånd.

För mig så ringde de och berättade att eftersom jag har betalat nånting varje månad och inte 0 kr så kunde de gå med på en avbetalningsplan, om de dock inte ser att man försöker så nekar de anstånd.
Ok, jag har inte betalat ngt alls så då är det :(väl kört. Men vill inte släppa till inkasso så jag får kämpa!

Lycka till ! Ring till dem och prata med dem istället för att bara skita i det, de uppskattar att man hör av sig.

Jag vill inte heller släppa men 2500 är ganska mycket pengar. :(
Risken är väl att när det går till Inkasso så kommer de vilja ha mkt högre belopp.
Har inte ringt dem och de har inte ringt mig, nästa vecka kommer den nya fakturan och de kommer jag ha lägsta att betala runt 13 000 kr i bästa fall.
Ber om att ett mirakel ska inträffa. Väntar ca 6000 kr tillbaka på skatten men det tror jag inte kommer förrän i oktober tidigast. får ca 4200 kr 13/9 fr mitt ena extrajobb men de är redan öronmärkta och ska gå till lowell x 2, Gothia, Svea inkasso, Resursbank, sileo, Avida... det täcker inte ens men jag kan nog trolla lite då det är småbelopp.

Ligger efter med Flexlimit också en månad, 1900 kr måste de ha omgående.
Men som sagt, mirakel och lösningar har infunnit sig alla andra tidigare gånger när det har varit så här tajt... så jag förlitar mig på universums krafter att jag kommer hinna betala alla innan det går till Kf. Måste ringa Gothia imorgon och be de vänta till den 13/9.

Jag vill inte heller släppa men 2500 är ganska mycket pengar. :(

Jag fick för mig att din och min skuld var ungefär lika stora men jag måste ha fel då mitt lägsta att betala per månad är 4100 och min skuld är på ca 37-38 000 kr. Önskar att det var 2500 men lyckas jag betala ikapp så kommer skulden att minska till ca 23 000 och då blir det lägre att betala per månad.
Går det till inkasso så tror jag inte att det kommer räcka med 2500 kr/månad.

Jag fick för mig att din och min skuld var ungefär lika stora men jag måste ha fel då mitt lägsta att betala per månad är 4100 och min skuld är på ca 37-38 000 kr. Önskar att det var 2500 men lyckas jag betala ikapp så kommer skulden att minska till ca 23 000 och då blir det lägre att betala per månad.
Går det till inkasso så tror jag inte att det kommer räcka med 2500 kr/månad.

Jag hade 32, betalade och tog ut igen och har betalat en månad. x_x Ja, hoppas du kommer ner fort, då blir det skönare.

Jag hade 32, betalade och tog ut igen och har betalat en månad. x_x Ja, hoppas du kommer ner fort, då blir det skönare.
Om jag ska kunna minska skulden så gäller det att: 1. Inte hamna efter. 2. Inte ta ut igen efter betalning. åtminstone inte allt som går att ta ut.
Hamnar man efter så är det otroligt svårt att komma ikapp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp