Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ett tips för er som tar SMS-lån! Detta vill inte bolagen att ni känner till!!

Hej,
Det finns ett knep som jag hoppas ni känner till - om inte så hör upp för kan vi stackare som haft det tufft ekonomiskt bli lurade,överkörda,utnyttjade av ockrarna som Ferratum,Lånalåna,Expresskredit och ALLA andra sms-bolag så kan vi faktiskt vara jävliga tillbaka.

Enligt svensk lag så finns det något som heter "Distansköpslagen"

Tar ni ett SMSlån den 15:e december säger vi - så får ni lön den 25:e december så har det ju gått 10 dagar bara.
Normalt sätt får ni betala ca 6300 kronor kanske för ett lån ni tog på 5000.
MEN - Då kan ni åberopa detta "distansköpslagen" vilket innebär.

För handel via Internet gäller Distansköpslagen, den innebär bland annat att du alltid har 14 dagar ångerrätt!!!!!

Så tar ni SMS-lån och kan betala tillbaka den INOM 14 dagar - Åberopa ALLTID distansköpslagen och "Ångra" er.
Då får ni istället för 6300 betala kanske 5100 (lite ränta åker man nog ändå på).

Glöm inte detta mina kära vänner, låt inte ockrarna leva på oss utsatta!

Hej,
Det finns ett knep som jag hoppas ni känner till - om inte så hör upp för kan vi stackare som haft det tufft ekonomiskt bli lurade,överkörda,utnyttjade av ockrarna som Ferratum,Lånalåna,Expresskredit och ALLA andra sms-bolag så kan vi faktiskt vara jävliga tillbaka.

Enligt svensk lag så finns det något som heter "Distansköpslagen"

Tar ni ett SMSlån den 15:e december säger vi - så får ni lön den 25:e december så har det ju gått 10 dagar bara.
Normalt sätt får ni betala ca 6300 kronor kanske för ett lån ni tog på 5000.
MEN - Då kan ni åberopa detta "distansköpslagen" vilket innebär.

För handel via Internet gäller Distansköpslagen, den innebär bland annat att du alltid har 14 dagar ångerrätt!!!!!

Så tar ni SMS-lån och kan betala tillbaka den INOM 14 dagar - Åberopa ALLTID distansköpslagen och "Ångra" er.
Då får ni istället för 6300 betala kanske 5100 (lite ränta åker man nog ändå på).

Glöm inte detta mina kära vänner, låt inte ockrarna leva på oss utsatta!

Japp, det är bara att ringa och säga att man har ångrat sig. Man behöver inte förklara sig. Sen ska man få uppgifter hur och vad man ska betala in. Precis som du säger så är räntan oftast max 100kr, vanligtvis inte mer än 50 kr iallafall för mig

Exakt.
Men många känner inte detta som jag och du gör så förhoppningsvis så blir dom uppmärksamma på detta nu.

Ja, och sen blir en ev. andra låneansökan avslagen för att man beter sej så...

Ja och det finns ju 50 andra aktörer....

Bra! Passa på att utnyttja systemet eftersom dessa sms lån utnyttjar dessa ockerräntor. På detta vis "kanske" de tar sig en funderare på det.

jag har sett att ett mycket fåtal lånegivare alltså smslån har det skrivet i villkoren att man har 14 dagars ångerrätt men många är dom inte.för dom förlorar ju såklart på ångerrätten.
antagligen därför dom inte skriver detta i villkoren.

Det spelar ingen roll om dom har det eller inte i sina vilkor.
Enligt svensk lag så gäller ALLTID distansköpslagen. Så åberopa alltid den.

men du är i karusellen

Ja men du lånar en viss summa, men sedan ångrar du dig. Självklart men någonstans så sitter du ändå i skiten det är ju inte räntorna somraserat din ekonomi utan,supa,fester,spelmissbruk,drogmissbruk mm. Man är ju oftast skyldig någon annan förutom smsföretagen.

Konsumentkreditlagen

Detta är inget nytt. Det står sedan tidigare i KKL att man alltid har rätt till 14dgr ångerrätt. Detta ska stå tydligt i villkoren. Gör det inte det är det bara att anmäla företaget till Konsumentverket

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp