Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ett rejält tillbakasteg. Allt kommer rasa - HJÄLP!!!

Ja dom pratar nog inte mycket i telefon för jag ringer vanliga KFM-numret, sen frågar jag om "Växeln" när växeln då kopplar mig så kommer jag alltid fram till rättelseteamet inom 15 sekunder.
Medan hos KFM kan det ta 30 minuter (däremot kan man nu bli uppringd).

Nu har jag pratat med rättelseteamet. Enligt dom så tar KFM bort själva målet, rättelsen om själva historiska skuldsaldot är det inte helt säkert försvinner enligt KFM.
Dom har varit med om att det inte gör det.
Vad säger expertisen på forumet?

Nu har jag pratat med rättelseteamet. Enligt dom så tar KFM bort själva målet, rättelsen om själva historiska skuldsaldot är det inte helt säkert försvinner enligt KFM.
Det skulle alltså innebära att vem som helst kan av ”misstag” anmäla in felaktig som sedan rättas till, men skuldsaldot som uppstått finns kvar och sänker personens kreditvärdighet.

Är verkligen ingen expert på området men borde ju inte påverka betyget eftersom det ju har skett av "misstag"? Möjligen påverkar det indirekt bedömningen av kreditvärdighet då bankerna granskar manuellt innan beviljande. Men då borde man ju gå chans att förklara vad dom hänt tycker man...kan du fråga någon på UC om dom har någon erfarenhet. Eller höra av dig till låneförmedlare och kolla om dom vet hur det brukar bedömas av bankerna?

Det skulle alltså innebära att vem som helst kan av ”misstag” anmäla in felaktig som sedan rättas till, men skuldsaldot som uppstått finns kvar och sänker personens kreditvärdighet.

Ja men det är det jag menar, detta låter jävligt oseriöst.
Vad ska man göra?

Ja men det är det jag menar, detta låter jävligt oseriöst.
Vad ska man göra?
Det kan inte vara så att en rättning blir synlig på UC på måndag, när veckans skuldsaldo uppdaterats?

Hej,

Uppgift om aktuell skuld uppdateras varje helg med avstämningsdag fredagar.

Vi visar att det fanns en aktuell skuld per 2018-08-31 på 11370 kr.
Nästa uppdatering sker kommande helg. Så som vi tidigare har nämnt till dig, om skulden är redan reglerad/återkallad kommer Kronofogdemyndigheten inte rapportera in skuldsaldo till oss.

Med vänliga hälsningar,

Utredningen

utredningen@uc.se

Men alltså vadå, om jag nu helt plötsligt imorgon inte har skuldsaldo hos KFM - Kommer jag då inte ha historiskt skuldsaldo som förföljer mig 24 månader?

När jag fick felaktigt skuldsaldo pga företaget som skulle meddela Kfm att jag betalat påstår att de fått fel fa
Nu har rättningsteamet skickat ett mail till sökandet och frågat honom när min skuld hos dom var betalad (vad nu det spelar för roll om han har återkallat ärendet för att skulden var betald för flera år sedan bör det väl inte spela någon roll om det var 3 maj 2015 eller 9 juni 2015).

Lite märkligt att de vill veta just den detaljen, när skulden har betalats. Undrar varför, vad det kan ha för betydelse för Kfm. Kan kanske vara så att de vill kräva sökande på avgifter för merarbete

Hej,

En skuld som har varit oreglerad i mer än en månad hos Kronofogden visar UC som ett historiskt skuldsaldo. Den uppgiften visas i 24 månader.
Så Svar: nej om den inte ligger som aktuell under 4 veckor hos KFM.

Med vänliga hälsningar,
Utredningen

Den låg hos dom 4 dagar bara, så detta kommer alltså inte att belasta mitt skuldsaldo?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp