Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ett rejält tillbakasteg. Allt kommer rasa - HJÄLP!!!

Den låg hos dom 4 dagar bara, så detta kommer alltså inte att belasta mitt skuldsaldo?
Rätt... du kommer inte ha ngt historiskt skuldsaldo. Så tolkar jag det! Pusta ut nu :)

Jag är i en känslomässig berg och dalbana alltså. Nu skriver dom :

Hej,

Notera att det som framgår i din upplysning är enbart en återspegling av information angående dig från olika aktörer bl.a. från Kronofogden. Uppgift om skuldsaldo är offentlig uppgift och enligt den senaste uppdateringen från 20180831 hade du en aktuell skuld enligt de uppgifter vi erhållit från KFM.

Med vänliga hälsningar,

Utredningen

utredningen@uc.se

Hej,

En skuld som har varit oreglerad i mer än en månad hos Kronofogden visar UC som ett historiskt skuldsaldo. Den uppgiften visas i 24 månader.
Så Svar: nej om den inte ligger som aktuell under 4 veckor hos KFM.

Med vänliga hälsningar,
Utredningen
Terry, detta tolkar jag som att det kommer försvinna och att du inte kommer ha skuldsaldo som följer dig i 24 månader. Förhoppningsvis allt är "back to normal" på måndag!

Historiskt skuldsaldo är väl en parameter som UC hittat på själva? Kanske har de satt en månad för att rättningar ska kunna ordnas så att skulden inte fastnar på historisk skuldsaldo?

Detta löste sig.
Jag måste säga att det var sinnessjukt sjysst av Extralånets VD att 1: Låta mig betala 6000 (skulden var på 5.000) fast den var obetalad sedan 2013(!!) det är smått sinnessjukt att han gick med på det. Den var uppe i 10-11.000
Sen var det sjukt snällt av honom att säga till KFM att jag hade betalat in den innan han skickade in för verkställighet. Så tack vare detta så raderades den.

MEN. Det som förvånade mig mest var detta :

till mig
cleardot.gif

Hej,
Det blir ingen historik hos oss om den inte ligger som aktuell under 4 veckor hos KFM.
Med vänliga hälsningar,
Utredningen
utredningen@uc.se

Utredningen <utredningen@uc.se>
tors 6 sep. 15:47

Detta innebär alltså om man får en skuld som fastställs hos KFM men man betalar skulden efter låt säga 20 dagar. Ja då får man inte historiskt skuldsaldo...

Detta löste sig.
Jag måste säga att det var sinnessjukt sjysst av Extralånets VD att 1: Låta mig betala 6000 (skulden var på 5.000) fast den var obetalad sedan 2013(!!) det är smått sinnessjukt att han gick med på det. Den var uppe i 10-11.000
Sen var det sjukt snällt av honom att säga till KFM att jag hade betalat in den innan han skickade in för verkställighet. Så tack vare detta så raderades den.

MEN. Det som förvånade mig mest var detta :

till mig
cleardot.gif

Hej,
Det blir ingen historik hos oss om den inte ligger som aktuell under 4 veckor hos KFM.
Med vänliga hälsningar,
Utredningen
utredningen@uc.se

Utredningen <utredningen@uc.se>
tors 6 sep. 15:47

Detta innebär alltså om man får en skuld som fastställs hos KFM men man betalar skulden efter låt säga 20 dagar. Ja då får man inte historiskt skuldsaldo...
Jag har för mig att man inte får en anmärkning om man inte drar på sig en ny skuld inom tre år el har skuldsaldo sedan tidigare.

Två år är det...annars var det rätt ;)
Okej.
Det var tre år tidigare. Fick efter en flytt nämligen ett brev från KF om obetald tv-licens då jag glömt adressändra till radiotjänst och då var det tre år. Det är många år sedan.

Okej.
Det var tre år tidigare. Fick efter en flytt nämligen ett brev från KF om obetald tv-licens då jag glömt adressändra till radiotjänst och då var det tre år. Det är många år sedan.

Det måste varit OERHÖRT många år sedan... Saxat från KF:s sida :

Krav för att en skuld ska kunna få sekretess
Det är bara en skuld som finns för indrivning hos Kronofogden som kan få sekretess. Förutsättningarna för att uppgifterna om en sådan skuld ska omfattas av sekretess är:

• Att någon tidigare skuld inte registrerats de senaste två åren.
  • Att du har betalat skuldbeloppet, inklusive ränta, eventuell dröjsmålsavgift och grundavgift, alternativt att målet har återkallats av fordringsägaren.
  • Att du inte får någon ny skuld under de följande två åren efter det att en skuld sekretessbelagts.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp