Jag fick en skuld skickat till kfm gällande utmätning igår och summan 3200Med andra ord, gör inget förrän de skickat den i så fall till KFM, då kan du bestrida med invändningen att den är preskriberad.
TrafikförsäkringsföreningenVilken bolag fick du det ifrån Gran?
Eftersom den är från Trafikförsäkringsföreningen så gäller andra regler, men eftersom den är mer än 10 år så borde den vara preskriberad, se stycke som jag saxat från KFM's hemsida.Jag fick en skuld skickat till kfm gällande utmätning igår och summan 3200
Endast kostnader.
Kan jag bestrida den ?skulden är 13 år gammal
TackEftersom den är från Trafikförsäkringsföreningen så gäller andra regler, men eftersom den är mer än 10 år så borde den vara preskriberad, se stycke som jag saxat från KFM's hemsida.
"För konsumentfordringar är preskriptionstiden tre år. Det finns vissa skulder som uppfattas som en konsumentfordran men som inte är det. Ett sådant exempel är Trafikförsäkringsföreningens krav på trafikförsäkringsavgift enligt trafikskadelagen som har en preskriptionstid på tio år. Övriga enskilda fordringar, till exempel skuld till privatpersoner eller fordringar som grundar sig på löpande skuldebrev har en preskriptionstid på tio år."
Ja absolut.Tack
Så du tror att jag kan ha en chans hos kfm att överklaga