Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ett lån på 4.000 blev 11.000 - Möjligt?

Men hur går det då till väga för dom kommer ju hävda att dom skickat påminelse?

Fick ochså en fin överaskning av detta bolag (Canoxa Capital, dvs Extralånet, 38:an osv) 5 år efter själva lånet tagits.
Då hade jag haft löneutmätning i nästan 5 år och betalat av 500.000 kr + och hade inte mycket kvar tills jag var skuldfri hos KFM.
Då kommer detta kravbrev från Canoxa på 8000 kr nånting (Lånet var 2000 kr några år tidigare)
Inte minns jag om jag hade tagit lån/eller betalat något för 5 år sedan, för när jag släppte allt till KFM på den tiden slutade jag öppna det regn av brev som kom), så jag gjorde upp avbetalningsplan på 12 månader som är avklarad för ett tag sedan.

Äckligt att en skuld kan gå från 2000 kr till 8000 kr+ på några år..

I mitt kravbrev stod det vilka datum dom skickat ut påminnelser varje år...

Om jag säger att jag inte har fått dom är jag ganska chanslös va?

Med andra ord, gör inget förrän de skickat den i så fall till KFM, då kan du bestrida med invändningen att den är preskriberad.
Jag fick en skuld skickat till kfm gällande utmätning igår och summan 3200
Endast kostnader.
Kan jag bestrida den ?skulden är 13 år gammal

Vilken bolag fick du det ifrån Gran?

Jag fick en skuld skickat till kfm gällande utmätning igår och summan 3200
Endast kostnader.
Kan jag bestrida den ?skulden är 13 år gammal
Eftersom den är från Trafikförsäkringsföreningen så gäller andra regler, men eftersom den är mer än 10 år så borde den vara preskriberad, se stycke som jag saxat från KFM's hemsida.
"För konsumentfordringar är preskriptionstiden tre år. Det finns vissa skulder som uppfattas som en konsumentfordran men som inte är det. Ett sådant exempel är Trafikförsäkringsföreningens krav på trafikförsäkringsavgift enligt trafikskadelagen som har en preskriptionstid på tio år. Övriga enskilda fordringar, till exempel skuld till privatpersoner eller fordringar som grundar sig på löpande skuldebrev har en preskriptionstid på tio år."

Eftersom den är från Trafikförsäkringsföreningen så gäller andra regler, men eftersom den är mer än 10 år så borde den vara preskriberad, se stycke som jag saxat från KFM's hemsida.
"För konsumentfordringar är preskriptionstiden tre år. Det finns vissa skulder som uppfattas som en konsumentfordran men som inte är det. Ett sådant exempel är Trafikförsäkringsföreningens krav på trafikförsäkringsavgift enligt trafikskadelagen som har en preskriptionstid på tio år. Övriga enskilda fordringar, till exempel skuld till privatpersoner eller fordringar som grundar sig på löpande skuldebrev har en preskriptionstid på tio år."
Tack
Så du tror att jag kan ha en chans hos kfm att överklaga

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp