Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ett helvete på G efter 12 års spelberoende

Om du vill rädda förhållandet, vilket jag förstår att du vill. Är det nog läge att visa att du kan ta ansvar. Det gör man INTE genom att strunta i att betala och låta det gå till kronofogden.

Det viktigaste av allt just nu är att du lovar dig själv att INTE spela. Din flickvän kan/bör inte hjälpa dig om du inte är redo att gå vidare och leva ett liv utan spelande.

När du så småningom berättar kommer det vara väldigt skönt att säga att du inte spelat en enda gång sedan 12 mars, 14 juni, 22 maj eller när det nu var.

Det du kan göra redan nu är att ringa till de olika låneföretagen. Säg att du har hamnat i ekonomiska problem och att du precis fått barn. Säg att du vill betala tillbaka och att du jobbar så mycket övertid du bara kan, men att det är tufft när du också har ditt första barn där hemma och vill avlasta så mycket som möjlighet. Fråga om det finns någon chans överhuvudtaget om de kan gå med på att sänka din ränta.
Ja det här var bara lite förslag. Använd dina egna ord.

Varje grej du lyckas med kommer sänka dina månadskostnader och det kommer visa att du kan ta ansvar.
Att du kan ta ansvar och gå att lita på är det som kommer avgöra om din flickvän sparkar ut dig eller inte. Jag håller tummarna för dig!

Han behöver inte bevisa att han kan ta ansvar för någon annan än sig själv. Tycker att ditt inlägg var otroligt respektlös.

Att han ska försöka betala tillbaka sina skulder är en självklarhet. Han försöker inte kringgå det. Han har inte sagt något annat.

I en smutsig och empatilös branch tycker jag att han ska försöka göra allt för att betala så lite som möjligt. Systemet tar inte hänsyn till honom, det ser vi inte minst på räntorna som tillåts.

Det finns väl två sorters beslut om löneutmätning från KFM. Antingen så får man alltid behålla "bara" förbehållsbeloppet och allt som utöver det man får i lön löneutmäts eller så får man ett förbehållsbelopp och en fast summa som ska betalas till KFM. I det senare fallet får man behålla allt man tjänar extra. Jag har löneutmätning med fast summa, vilket fungerar jättebra och precis som Mjau 74 så upplever jag min dialog med KFM som jättebra.

Fi
Det finns väl två sorters beslut om löneutmätning från KFM. Antingen så får man alltid behålla "bara" förbehållsbeloppet och allt som utöver det man får i lön löneutmäts eller så får man ett förbehållsbelopp och en fast summa som ska betalas till KFM. I det senare fallet får man behålla allt man tjänar extra. Jag har löneutmätning med fast summa, vilket fungerar jättebra och precis som Mjau 74 så upplever jag min dialog med KFM som jättebra.
Vore bra om man kunde få denna med fast summa. Vad avgör om man får det? Min varierar inte så hemskt mycket men förra årets inkomst var betydligt mer då jag jobbade mycket mer övertid jämfört med nu

Fi

Vore bra om man kunde få denna med fast summa. Vad avgör om man får det? Min varierar inte så hemskt mycket men förra årets inkomst var betydligt mer då jag jobbade mycket mer övertid jämfört med nu

Det finns ingenting som avgör det. ALLA får det!

Proceduren är densamma för alla.

Det finns ingenting som avgör det. ALLA får det!

Proceduren är densamma för alla.
Alla får det ? Har hört och läst att om ens lön varierar väldigt mycket som tex kanske säljares så kan man få en utmätning som inte är fast ? Rätta mig gärna om jag har fel

Alla får det ? Har hört och läst att om ens lön varierar väldigt mycket som tex kanske säljares så kan man få en utmätning som inte är fast ? Rätta mig gärna om jag har fel

Är du en säljare?

Jag har aldrig varit med om att man inte skulle få behålla summan över fastbeloppet. Existerar den, så är den sällsyn.

Så länge din lön inte varierar extremt, från år till år, behöver du inte oroa dig.

Är du en säljare?

Jag har aldrig varit med om att man inte skulle få behålla summan över fastbeloppet. Existerar den, så är den sällsyn.

Så länge din lön inte varierar extremt, från år till år, behöver du inte oroa dig.
Nej är inte säljare men reagerade på att du skrev citerar "alla får det" det är det jag menade att om den har varierat mycket att man kan råka åt för det

Nej är inte säljare men reagerade på att du skrev citerar "alla får det" det är det jag menade att om den har varierat mycket att man kan råka åt för det

Jag borde inte skrivit "alla". Vissa påstår att det finns två typer av löneutmätningar, då får vi tro på det. Jag har dock aldrig sett eller hört någon få den andra "versionen".

Ok samma här har inte hört att någon haft det så, vara hört att det kan vara så. Då är det bara och försöka se framåt

Det stämmer att det är så, jag kollade med vårt lönekontor och de bekräftar att de som har exempelvis provisionslön inte får fast utmätning. Sedan sa lönehandläggaren, som jobbat med detta i 30 år, att det var vanligare förr med icke fast utmätning även på dem som hade fast månadslön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp