Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ett ekonomiskt kaos söker hjälp!

Hej!

Kort bakgrund: Har alltid varit rörigt i min ekonomi, jag har vissa svårigheter (bla ADHD) som trasslar till det ännu mer.

Den senaste tiden har jag förstått att min ekonomi inte går att rädda, utan kommer att bli löneutmätning under något år.
Den totala skulden är inte "jättestor" ca 150,000.

Jag känner nu att det är totalt kaos och jag har inte någon övergripande koll nu!
En del är påminnelser, en del inkasso, en till från krf, en del är på kivra, en del kommer på mail och en del saker med post.

Känns som ett kaos och jag vet inte vad och hur mkt jag ska betala, vilka som är betalda via inkasso och vilja skulder "som hör ihop".

Det jag skulle behöva er kloka hjälp med är vilka räkningar jag ska prioritera, dvs vilka jag måste "rädda"

Hyran är ju givetvis högst upp.

Så vad jag tror:
- Hyra
- El
- Telefonabonnemang
- Bredband
- Hemförsäkring
- Facklig avgift

Är det något annat jag missar?

Transport och mat.
Kommunens budget/skuldrådgivare kan säkerligen hjälpa dig att få struktur över situationen.
Inkassobolag kan vara förvånansvärt tillmötesgående bara man ta kontakt och försöker erbjuda en minimal avbetalning.
Inga nya lån eller krediter så är du skuldfri inom ett par år och ännu snabbare om du har möjlighet att öka inkomsterna och amortera allt du kan.
Du har mycket goda chanser att reda upp detta.
Lycka till.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp