Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ersättning Karensdag, regeringens nya regel

Blev riktigt full i skratt regeringen gick ju ut med att karens dag slopas.
Bättre dom gått ut med viss ersättning av karensdagen.
Ansökte då jag blev sjuk i Corona fick 490kr tillbaka 700kr i ersättning innan skatt:facejoy::facejoy:
Ska man skratta eller gråta slopad karensdag vilket skämt.

Nu fick du ju 490 kr, annars hade du väl inte fått ngt alls? Tanken med karensdag är väl att folk ska bli hemma vid symtom, för att man ska smittspridning?

Nu fick du ju 490 kr, annars hade du väl inte fått ngt alls? Tanken med karensdag är väl att folk ska bli hemma vid symtom, för att man ska smittspridning?
Ja men att gå ut med karensdagen slopas stämmer inte. Att minska smittspridning vet jag allt om. Så det förstår jag men vet inte om dom ynka kronorna gör så mycket för människors bortfall ekonomiskt. Anser det fel att gå ut med slopad karensdag riktigt fjuttigt.
Nu åkte jag på Corona ändå då jag hoppat in o jobbat med Covid-19 på IVA.
Annars kan jag en hel del om Coruna o smittspridning arbetat även på 1177 med mycket Corona frågor om du inte trodde jag visste om att Minska smittspridning tänkte jag.

Ja men att gå ut med karensdagen slopas stämmer inte. Att minska smittspridning vet jag allt om. Så det förstår jag men vet inte om dom ynka kronorna gör så mycket för människors bortfall ekonomiskt. Anser det fel att gå ut med slopad karensdag riktigt fjuttigt.
Nu åkte jag på Corona ändå då jag hoppat in o jobbat med Covid-19 på IVA.
Annars kan jag en hel del om Coruna o smittspridning arbetat även på 1177 med mycket Corona frågor om du inte trodde jag visste om att Minska smittspridning tänkte jag.
Jag vet en hel del jag också om smittspridning då jag arbetat inom sjukvård i 16 år innan jag bytte inriktning. Har/ hade en mycket nära anhörig som gick bort i covid 19 för två veckor sedan. För min del och i min ekonomiska situation så hade jag enbart varit tacksam för 490 kr än inget alls. Hoppas du kryar på dig Och snart Kan återgå till din tjänst

Jag vet en hel del jag också om smittspridning då jag arbetat inom sjukvård i 16 år innan jag bytte inriktning. Har/ hade en mycket nära anhörig som gick bort i covid 19 för två veckor sedan. För min del och i min ekonomiska situation så hade jag enbart varit tacksam för 490 kr än inget alls. Hoppas du kryar på dig Och snart Kan återgå till din tjänst
Absolut bättre än inget alls det var väl mer att man fick info om att karensdagen slopas men stämmer inte helt. Hade ju natuligtvis varit hemma ändå utan någon ersättning alls.
Beklagar sorgen angående anhörig :'(
Det är ett jäkla skit detta jag har tur som mått ganska bra hela tiden.
Men obehaglig smitta detta:(
Hoppas det är över snart men verkar inte så
Tack.

Senast ändrad:
Absolut bättre än inget alls det var väl mer att man fick info om att karensdagen slopas men stämmer inte helt. Hade ju natuligtvis varit hemma ändå utan någon ersättning alls.
Hoppas det är över snart men verkar inte så.
Ja fy, hoppas resten av din familj inbyte blir smittade. Folk har fortfarande inbyte förstått allvaret i det här, mm att hålla avstånd
Ja fy, det tar så olika i hur man insjuknar, du får ta väl hand om dig och hoppas resten av familjen klarar sig ❤️

Det handlar om att regeringen varit för snabb och jävligt otydlig i det här, man basunerade ut att man skulle slippa karensdagen vilket kunde tolkas som sjuklön enligt sgiregler från dag 1.
Jag gissar att fkassan dog när dom fick det beskedet och kunde se ärendemängden på sgi mångdubblas för små endagsbetalningar, regeringen drog då till med 700 spänn brutto som schablon, föreslås för övrigt ändras till 804 kr brutto från och med juni tror jag det var

Det handlar om att regeringen varit för snabb och jävligt otydlig i det här, man basunerade ut att man skulle slippa karensdagen vilket kunde tolkas som sjuklön enligt sgiregler från dag 1.
Jag gissar att fkassan dog när dom fick det beskedet och kunde se ärendemängden på sgi mångdubblas för små endagsbetalningar, regeringen drog då till med 700 spänn brutto som schablon, föreslås för övrigt ändras till 804 kr brutto från och med juni tror jag det var
Läste också om höjning i juni

Blev riktigt full i skratt regeringen gick ju ut med att karens dag slopas.
Bättre dom gått ut med viss ersättning av karensdagen.
Ansökte då jag blev sjuk i Corona fick 490kr tillbaka 700kr i ersättning innan skatt:facejoy::facejoy:
Ska man skratta eller gråta slopad karensdag vilket skämt.
Jag också, mitt karensavdrag är 1700 kr.

Jag också, mitt karensavdrag är 1700 kr.

Ca 37000 i månadslön då antar jag?

Ersättningen på 700 kr motsvarae karensavdrag på en lön på strax över 15k brutto

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp