Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ersättning Karensdag, regeringens nya regel

Nej, dom slapp inte karensavdraget.

Jo, alla slipper karensavdraget nu, för första sjukdagen.

Blanda inte ihop det avdrag som arbetsgivaren gör med sjuklönen. Karensavdraget är ett avdrag på sjuklönen som görs i samband med sjukfrånvaro. Just nu får man sjuklön även dag 1 med 700 kr (804 kr), normalt är dag 1 noll kr.

Att bli besviken över något, är inte detsamma som att någon ljög?
Att ljuga är om de sa 5000 kr och det sen blev 700 kr.
Nej det handlar väl inte om summan att karensdag ska slippas äv väl att ljuga om det inte stämmer.
Ärligt hade varit om man sagt en mindre ersättning kommer bli och inte en hel karensdag. Typisk politiker snack allt ska låta bra men verkligheten är en annan.
Nu är det knappast bara jag som reagerat utan vi är många som blev besvikna på ersättning dom flesta faktiskt.

Jo, alla slipper karensavdraget nu, för första sjukdagen.

Blanda inte ihop det avdrag som arbetsgivaren gör med sjuklönen. Karensavdraget är ett avdrag på sjuklönen som görs i samband med sjukfrånvaro. Just nu får man sjuklön även dag 1 med 700 kr (804 kr), normalt är dag 1 noll kr.
Vi ser det olika kanske ingen idé att diskutera mer du verkar inte förstå vad vi menar alls.
Ingen idé är du politiker du diskuterar som en sosse eller MP :facejoy:

Nej det handlar väl inte om summan att karensdag ska slippas äv väl att ljuga om det inte stämmer.
Ärligt hade varit om man sagt en mindre ersättning kommer bli och inte en hel karensdag. Typisk politiker snack allt ska låta bra men verkligheten är en annan.
Nu är det knappast bara jag som reagerat utan vi är många som blev besvikna på ersättning dom flesta faktiskt.

Absolut, besvikna på ersättningen kan vi alla vara, där håller jag helt med dig.
Men att påstå att personer ljuger är kraftfullt, om det inte finns fakta på att någon sagt något som inte stämmer...

Vi ser det olika kanske ingen idé att diskutera mer du verkar inte förstå vad vi menar alls.
Ingen idé är du politiker du diskuterar som en sosse eller MP :facejoy:

Kunskap är den bästa egenskapen tänker jag, oavsett politisk syn :)

Absolut, besvikna på ersättningen kan vi alla vara, där håller jag helt med dig.
Men att påstå att personer ljuger är kraftfullt, om det inte finns fakta på att någon sagt något som inte stämmer...
Okej man sa inte hela sanningen utan undanhöll den bättre så?

Va?? Fattar nada pratar vi om samma sak:facejoy:

Att slippa karensavdraget, innebär att man får sjuklön från dag 1 och inte från dag 2. Nivån för sjuklön är inte alls i närheten med vad du har i lön, en kunskap som jag hoppas du besitter. Att man sedan valde ett fast belopp för dag 1, istället för ett procentuellt, har förklarats med den synnerligen korta tid som fanns för att lösa detta systemmässigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp