Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Erfarenheter om "Omstartslån"/"Nystartlån"? Är det ens möjligt med löneutmätning?

Hej,

mina två frågor står egentligen i trådrubriken; Erfarenheter om "Omstartslån"/"Nystartlån"? Är det ens möjligt med löneutmätning?

Lite kort om mig så har jag drygt 600000 i skulder men till skillnad från en del tror jag så har jag en hög lön och just nu löneutmätning och med nuvarande takt kommer det ta ca 2 år att betala av skulden (till skillnad från 5 år med skuldsanering som jag fattat det).

Men då jag har hög lön så känns det som jag skulle kunna (kanske med hjälp) delsa ackord-reducera min skuld och kunna betala tillbaka ett omstartslån på ca 500000 på ca 3 år och fortfarande ha det mycket bättre än jag har nu, samt efter 3 år dessutom inte ha några betalningsanmärkningar förhoppningsvis!

Så - finns det några erfarenheter av att låna från bolag som hjälper till att också sänka lånen? Jag är helt OK med att betala för denna tjänst men såklart inte hur mycket som helst (vilket jag förstått är Nstart.nu's idé...).

Hej,

mina två frågor står egentligen i trådrubriken; Erfarenheter om "Omstartslån"/"Nystartlån"? Är det ens möjligt med löneutmätning?

Lite kort om mig så har jag drygt 600000 i skulder men till skillnad från en del tror jag så har jag en hög lön och just nu löneutmätning och med nuvarande takt kommer det ta ca 2 år att betala av skulden (till skillnad från 5 år med skuldsanering som jag fattat det).

Men då jag har hög lön så känns det som jag skulle kunna (kanske med hjälp) delsa ackord-reducera min skuld och kunna betala tillbaka ett omstartslån på ca 500000 på ca 3 år och fortfarande ha det mycket bättre än jag har nu, samt efter 3 år dessutom inte ha några betalningsanmärkningar förhoppningsvis!

Så - finns det några erfarenheter av att låna från bolag som hjälper till att också sänka lånen? Jag är helt OK med att betala för denna tjänst men såklart inte hur mycket som helst (vilket jag förstått är Nstart.nu's idé...).
Nej, kommer begära medlåntagare. Du har bättre möjlighet prata med kreditgivare du har.

vad är din lön? För din skuldbörda är inte så hög så om du nu har ”hög” lön bör du rimligen inte ha utmätning

Så du har minst 12500 plus räntor som de drar på löneutmätning nu? Och allt är betalt på 2 år. Svårt att tro att någon vill gå med på att sänka beloppet.

Nej, kommer begära medlåntagare. Du har bättre möjlighet prata med kreditgivare du har.

vad är din lön? För din skuldbörda är inte så hög så om du nu har ”hög” lön bör du rimligen inte ha utmätning
Hur menar du att jag inte bör ha löneutmätning? Bruttolön är strax över 65000:-/månad…

Finns ju andra utgifter än skulder som kan påverka den verkliga disponibla nettosumman.

Finns ju andra utgifter än skulder som kan påverka den verkliga disponibla nettosumman.
Ja om det är boendekostnaden som drar iväg så går det inte göra något åt det nu när löneutmätningen är igång.

Ja om det är boendekostnaden som drar iväg så går det inte göra något åt det nu när löneutmätningen är igång.
Det är lite svårt att förstå vad du är ute efter eller menar. Har man hög lön kan man ha dragit på sig en hel del utgifter också som tex hög boendekostnad, dyra leasingbilar, andra dyra vanor och då behöver ju inte skuldbördan vara jättehög för att det plötsligt inte går runt när räntor ökar, inflationen skenar mm. Man kanske inte kan kapa kostnader i tid och/eller väljer att släppa skulder för att istället reglera dem via löneutmätning. Korkat? Ja, kanske, men verkar ju möjligt för Ts.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp