Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter förhandla med inkasso?

Hej! Jag har nu fått låna pengar privat utan ränta för att lösa mina värsta lån med. Nästan alla mina betalningar har släpat senaste månaderna och jag har ringt runt till långivarna men ingen vill förhandla utan säger att skulden måste till inkasso först.

Så jag jag kommer låta de värsta lånen gå till inkasso och där försöka förhandla om att lösa hela skulden med en engångsbetalning. Jag har läst här att har man den möjligheten så har man tydligen ett bra förhandlingsläge att få ner summan.

Till frågan! Tänker jag rätt och är det nån som har lyckats betala av en skuld hos inkasso mindre än ursprungliga skuldbeloppet?

Lyckas jag tex lösa lånen till 80% av skulden så är ju det många tusenlappar att lägga på andra skulder sen tänker jag. I värsta fall säger de nej och då betalar jag ju bara 100% som jag skulle gjort annars med plus lite avgifter. Så värt försöket tänker jag

Hej! Jag har nu fått låna pengar privat utan ränta för att lösa mina värsta lån med. Nästan alla mina betalningar har släpat senaste månaderna och jag har ringt runt till långivarna men ingen vill förhandla utan säger att skulden måste till inkasso först.

Så jag jag kommer låta de värsta lånen gå till inkasso och där försöka förhandla om att lösa hela skulden med en engångsbetalning. Jag har läst här att har man den möjligheten så har man tydligen ett bra förhandlingsläge att få ner summan.

Till frågan! Tänker jag rätt och är det nån som har lyckats betala av en skuld hos inkasso mindre än ursprungliga skuldbeloppet?

Lyckas jag tex lösa lånen till 80% av skulden så är ju det många tusenlappar att lägga på andra skulder sen tänker jag. I värsta fall säger de nej och då betalar jag ju bara 100% som jag skulle gjort annars med plus lite avgifter. Så värt försöket tänker jag
Hej,

kan du rada upp dina lån och hur gamla lånen är så vore det bra! Att ackordförhandla relativt nya skulder är inte lätt alls. Har man däremot betalda massor med ränta under en lång tid sitter man i ett bättre förhandlingsläge. Men rada upp allt så kommer du få tips och råd

Ah vad trist, alla är väldigt nya tyvärr.

Alla från 2021:
Remember 300 000, 8.75%, 3500 kr/mån
Thorn 30 000, 25%, 750 kr/mån
Monetti 20 000, 35%, 1500 kr/mån
Fairlo 50 000, 18%, 1000 kr/mån

Skulle inte rekommendera att låta de gå till inkasso. Dröjsmålsränta och avgifter kommer bara att öka på skulden. På nyare lån är förhandlingsläget obefintlig. Bättre att betala bums så inte det tillkommer kostnader.

Ah vad trist, alla är väldigt nya tyvärr.

Alla från 2021:
Remember 300 000, 8.75%, 3500 kr/mån
Thorn 30 000, 25%, 750 kr/mån
Monetti 20 000, 35%, 1500 kr/mån
Fairlo 50 000, 18%, 1000 kr/mån
Fast iofs så har jag ju haft monetti och fairlo sedan 2018. Senaste uttaget är 2021 men har betalat massa ränta där genom åren i olika uttag..

Vad har du för inkomst per månad? Du har ändå få skulder men bedrövligt ränta på alla förutom remember.. Om jag vad du så skulle jag ansöka om jämkning, du kan nog beta av en hel del genom att göra det!

Nej nej, jag har 15 skulder till haha.. Dessa är de jag ska betala bort. Frågan är bara om jag ska göra det nu eller som sagt låta gå till inkasso. För på pappret är jag insolvent så det ryker så där menar jag att förhandlingsläget ligger. Att löser vi inte detta nu så är nästa steg Kronofogden och löneutmätning. Och jag kommer visa dem lista på alla lån och att det blir många munnar som ska mättas på den utmätningen -> bättre göra upp nu. Men jag kanske tänker fel

Nej nej, jag har 15 skulder till haha.. Dessa är de jag ska betala bort. Frågan är bara om jag ska göra det nu eller som sagt låta gå till inkasso. För på pappret är jag insolvent så det ryker så där menar jag att förhandlingsläget ligger. Att löser vi inte detta nu så är nästa steg Kronofogden och löneutmätning. Och jag kommer visa dem lista på alla lån och att det blir många munnar som ska mättas på den utmätningen -> bättre göra upp nu. Men jag kanske tänker fel
Ok men kan du kanske rada upp alla dina skulder och ränta som du betalar så tror jag du får mkt bättre råd?

Så du har noll inkomst? Inge a-kassa? Sjukpenning? Csn?

Generellt ju kortare tid man haft ett lån desto mindre utrymme att förhandla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp