Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Erfarenheter av Visma inkasso!!

Fick ett inkassokrav från Visma och jag tyckte de var mycket svåra att prata med rent av oförskämda, då jag ville ha en avbetalningsplan. Så har någon samma erfarenhet eller någon annan så skulle jag uppskatta att få era erfarenheter av Visma. Tack på förhand.

Visma inkasso har jag aldrig hört talas om? Hur har du hamnat där?

Fick ett inkassokrav från Visma och jag tyckte de var mycket svåra att prata med rent av oförskämda, då jag ville ha en avbetalningsplan. Så har någon samma erfarenhet eller någon annan så skulle jag uppskatta att få era erfarenheter av Visma. Tack på förhand.

vilket lån har visma?

Hade ett avtal med min förra elleverantör om att betala samma belopp på elen varje månad för att på så sätt få samma belopp året runt och slippa dyra elräkningar vintertid. Då jag är med i Kundkraft bytte jag elleverantör i våras och trodde då den slutavräkning jag fick vara på hela mellanskillnaden. Men nu påstår Visma att jag har en skuld för både februari och mars
i år då jag enligt dem inte betalat allt och det kravet kom nu. När jag talade om för handläggaren att jag inte kunde betala hela skulden på en gång var han rent av oförskämd och sa att jag kunde väl aldrig tro att jag skulle slippa betala. Jag förklarade då att jag skulle betala men inte kunde allt på en gång.

Tycker dem är hemska och omedgörliga. Tillåter inte avbetalningsplaner bland annat och så skickar dem ut fakturor med bara 2-3 dagar kvar till förfallodagen. Sämsta skiten jag varit med om.

Bara bra erfarenheter av dem. Ansök om avbetalnings plan på sidan. Aldrig fått nej och väldigt sega med att skicka till KFUM

Har haft många ärende hos Visma. Har inte haft nån kontakt med dem eftersom brukar betala alla skulder inom ett par månader när dem hamnar hos dem. Det är små summor och det är enda inkasso bolag som jag reglerar innan dem skickar ärende till KF. Har haft skulder hos dem i max tre månader och dem har aldrig skickat ärende till KF under denna tiden. Bara loggar min på deras sidan och betalar skulden. Med andra ord du har på dig minst tre månader (enligt min erfarenhet)innan dem skickar ärende till KF.

Har haft många ärende hos Visma. Har inte haft nån kontakt med dem eftersom brukar betala alla skulder inom ett par månader när dem hamnar hos dem. Det är små summor och det är enda inkasso bolag som jag reglerar innan dem skickar ärende till KF. Har haft skulder hos dem i max tre månader och dem har aldrig skickat ärende till KF under denna tiden. Bara loggar min på deras sidan och betalar skulden. Med andra ord du har på dig minst tre månader (enligt min erfarenhet)innan dem skickar ärende till KF.
Kan tillägga att jag håller med, min man har skulder dit. Ärenden från 2013 , har aldrig hamnat hos kronofogden.
Dock är det många ärenden så vi slutbetalar 1 ärende / månaden genom frivilliga inbetalningar. Har ingen avbetalningsplan dit.

Bara bra erfarenheter av dem. Ansök om avbetalnings plan på sidan. Aldrig fått nej och väldigt sega med att skicka till KFUM

Jag fick nej sedan fick jag ett ja och sedan efter det ett nej ingen tycker dem är stökiga och väldigt dryga.

Hörde av mig till Visma angående att de inte rapporterat in ränta till Skatteverket och de bad mig leta upp referensnr själv så blir nog dagens syssla att gå igenom alla papper tror inte allt finns kvar digitalt :S

Vore bra att få dem pengarna så man kommer i fatt med CSN betalningarna :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp