Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter av Santander Privatlån - Riktiga omdömen från låntagare

Vilket betyg skulle du ge Santander (5 bäst)

• 5

Röster: 11 68.8%
  • 4

Röster: 2 12.5%
  • 3

Röster: 1 6.3%
  • 2

• 1

• Totalt antal röstare
    16
Vad har du för erfarenheter av kreditgivaren Santander, som drivs av Santander Consumer Bank?

Du kan även ge betyg eller visa resultatet ovanför av andras röster.

Hur mycket lånade du och till vilken ränta? Något som inte fungerade så bra? "Allt har fungerat utmärkt" fungerar också som kommentar.

Bästa som jag har haft att göra med iallafall.
Smidig hemsida. Bra kundservice. Lätta att göra med. Fick 9.9% i ränta men efter ett par månader med fläckfri betalning sänkte dom räntan åt mig.
Fick även höja med 20.000 efter ett tag!

En av de bättre låneaktörerna. Har två lån hos dem, de har alltid varit lätta att göra med. Tyvärr höjde de mina räntor hux flux på grund av deras ökade upplåningakostnader. Alla råkade inte ut för detta, men jag var iaf en av de "drabbade". De hade dessförinnan sänkt räntan från 11,9 till 6,9 så jag ska inte klaga!

Bästa som jag har haft att göra med iallafall.
Smidig hemsida. Bra kundservice. Lätta att göra med. Fick 9.9% i ränta men efter ett par månader med fläckfri betalning sänkte dom räntan åt mig.
Fick även höja med 20.000 efter ett tag!

tror du man kan få sänkt ränta efter 10 månader fläckfria inbetalningar eller ska man vänta tills 12 månader innan man frågar ?

Jag hade inte kommit upp i 10 fäckfria och fick sänkt så absolut!

Precis blivit kund hos Santander och än så länge har jag bara positivt att säga. Mycket snabb handläggningsprocess! Fick mitt lån beviljat (via Advisa) och utbetalt inom mindre än ett dygn. Smidig hemsida.

Jag hade inte kommit upp i 10 fäckfria och fick sänkt så absolut!

Fick detta svar när jag skickade ett meddelande via deras sida.

”Din ränta sattes vid ansökningstillfälle och går inte att ändra i efterhand.”

Får nog ringa in eftersom personen som svarade har ingen koll xD

vill även tillägga att ärendet är ”avslutat” så man kan inte ens svara på det meddelandet om man hade känt för det.

Ringde Santander idag, de står fast vid att inga räntejusteringar är möjliga och det låter på supporten precis som att det aldrig gjorts.

Så sa jag att jag vet andra som har fått sänkt ränta efter att ha haft lånet ett tag.

Supporten svarade att det kanske ha varit så innan men inget personen kände till.

.....

Så nu har jag fått samma svar via deras meddelande funktion, och via telefonsupport.

Får väl ringa in igen nästa vecka och berätta att jag tänker lösa lånet i december i så fall....

Jag fick sänkt iallafall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp