Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Erfarenheter av Nanokredit

Jag fick snabbt av dom faktiskt!

Jag måste bara klippa in min smått komiska mailväxling med deras kundtjänst (visserligen Nanoflex men lär väl vara samma folk)
Bakgrunden är att jag förtidslöste mitt lån i januari, fick en makulerad faktura i slutet av januari och nu för nån dag sen så damp det ner en faktura till på 200 kr.

JAG: Hej!
Jag fick en faktura nr 4/4 från er denna månad, men jag trodde jag slutbetalade denna efter kontakt med er angående att avsluta mitt lån i januari. Förra fakturan som kom stod det Makulerad på, så jag trodde jag var färdig efter att jag betalat in enligt era uppgifter den 9/1.
Ska jag ändå betala denna eller har det blivit fel i er hantering?

NANO: Hej.
Tack för ert mejl.
Ert ärende är avslutat hos oss den 9 januari 2019.
Med vänliga hälsningar!
Nanoflex kundtjänst

JAG: Tack! Så fakturan makuleras med andra ord?
Mvh

NANO:
Hej, Ert ärende har avslutat ert ärende.

Med vänliga hälsningar!

Nanoflex kundtjänst

Jag får väl ta och ringa dem helt enkelt :D

jag fick beviljat ett lån hos dom men kommer inte åt mina sidor då krävs en kod? Någon som vet hur man får den?

Fick beviljat för över en vecka sedan samt besked att pengar är på väg. Inga pengar än - de svarar inte på mail heller.

Dessa blev skit sen dom bytte ägare. Kan ej ha på både Nanokredit och flex längre plus beviljar mindre belopp. Tidigare kunde man ha max på båda.

Om betalning inte är oss tillhanda senast 2019-10-30 kommer din amorteringsplan att raderas. Därefter kommer ansvarig bedöma om stämningsansökan till tingsrätten ska inges. Vid en stämning behöver både du och vi dyka upp personligen i tingsrätten.

För att undvika ovanstående rekommenderar vi att du återgår till din amorteringsplan.

Med vänliga hälsningar,
Inkassoavdelningen
Na No Invest & Finans AB (NNI)
Box 2066, 436 02 Hovås

070-728 81 79
info@nanoinv.se

HAHAHAHA jävla clowner. Chilla Gunilla. Har 4.000 kvar av dom sen kommer jag formulera ett vältaligt mail där jag ber dom dra åt helvete och blockera mig för alltid. Jävla hot dom kommer med. Efter all skit jag har gått igenom så är väl för fan mitt minsta problem att eventuellt träffa någon pajas ifrån Nano invest i en tingsrättssal. Herregud. Att dom inte skäms. Jag bryr mig inte men vissa blir säkert rädda av sådana här mail.

Om betalning inte är oss tillhanda senast 2019-10-30 kommer din amorteringsplan att raderas. Därefter kommer ansvarig bedöma om stämningsansökan till tingsrätten ska inges. Vid en stämning behöver både du och vi dyka upp personligen i tingsrätten.

För att undvika ovanstående rekommenderar vi att du återgår till din amorteringsplan.

Med vänliga hälsningar,
Inkassoavdelningen
Na No Invest & Finans AB (NNI)
Box 2066, 436 02 Hovås

070-728 81 79
info@nanoinv.se

HAHAHAHA jävla clowner. Chilla Gunilla. Har 4.000 kvar av dom sen kommer jag formulera ett vältaligt mail där jag ber dom dra åt helvete och blockera mig för alltid. Jävla hot dom kommer med. Efter all skit jag har gått igenom så är väl för fan mitt minsta problem att eventuellt träffa någon pajas ifrån Nano invest i en tingsrättssal. Herregud. Att dom inte skäms. Jag bryr mig inte men vissa blir säkert rädda av sådana här mail.
Kan dom ens göra så? Verkar ju helt sjukt

Dom kan skicka till KFM för indrivning, detta är bara rena hot för att skrämma folk att betala. Horribelt agerande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp