Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Erfarenheter av inkasso från monetti o frogtail!??

Jag har två sms lån..ett hos monetti på 7 tusen men nu 4 tusen kvar ca och ett hos frogtail som va på 10 o nu ca 5 tusen kvar. Har varit noga o skött mina månads betalningar varje månad utom nu sista mars....då jag blev sjukskriven o knappt fick nå pengar från försäkringskassan...jag har ej kunnat betalat månads betalningen till monetti elr frogtail som skulle vara betald sista mars.. kommer ej ha råd i göra de nu förs i slutet av april men då måste ja betala dubbelt dvs både för sista mars o sista april o kommer inte få ihop de åh. Nån som vet om dom e lätta o snälla o ha o göra me?? Kommer månsds betalningen gå till inkasso nu sen kronofogden???;/ suck... tänkte om man kunde få en extra månad på båda då kommer ja kunna betala...erfarenhet nån???

Nej "månadens betalning" kommer inte gå till inkasso. utan när du har 3 missade betalningar så sägs lånet upp och hela skulden går till inkasso. Där kan du få en avbetalningsplan men räkna med att den blir dyrare än din ordinarie betalningsplan. Men du kan ju höra om du kan få betala ikapp genom att betala lite extra varje månad tills du är ikapp. Om du har marginal till det. Vet inte om det är något dom skulle godta men du kan ju försöka.

Jaha så om ja skulle missa två månads betalningar till så går hela beloppet till inkasso alltså...är du säker man kan få en avbetalnings plan då??:( får ju tebax en rejäl summa på skatten i juni så ja skulle kunna göra så då..men vet inte om ja vågar släppa allt om inkasso inte går me på avbetalnings plan hmm..

Om jag betalar för april månad då o inte för mars vad händer då me de beloppet? Ja trodde den månaden man missa gick till inkasso?:/

Ring dom, förklara hur det ligger till och om det går att reglera det du ligger efter med genom att betala in extra några månader. Om du tidigare har betalat in i tid så kan dom kanske vara schyssta och hjälpa dig.

Betala för mars när du får din lön i april. Avvakta f ö och se hur de gör! Du skulle kunna betala halva april också om du har råd. ring och förklara din situation, kanske ngn av dem går på en betalningsfri månad eller om du får annan uppgörelse, det är värt att försöka. JAg har ett MoneyGo lån som dras via autogiro och förra året vad det flera gånger som de inte kunde dra så då fick jag påminnelsen, två gånger startade dem om lånet så fick betalningsfri månad. Det är inte kört för dig!

Frogtail kommer jag kunna betala nu men inte monetti lånet:/ dvs ja kommer kunna betala sista mars räkningen nu sista april... har mailat dom så väntar på på svar om dom går me på nån lösning :( usch så nervös... aldrig mer sms lån.

Frogtail kommer jag kunna betala nu men inte monetti lånet:/ dvs ja kommer kunna betala sista mars räkningen nu sista april... har mailat dom så väntar på på svar om dom går me på nån lösning :( usch så nervös... aldrig mer sms lån.
De e nog lungt, jag har fått många hot från dom. Jag hade 2309 kr kvar, betalade in 400 i februari, resten igår. De ville ha betalt i januari egentligen

De e nog lungt, jag har fått många hot från dom. Jag hade 2309 kr kvar, betalade in 400 i februari, resten igår. De ville ha betalt i januari egentligen

Hot hur menar du?? :( vilka e värst frogtail elr monetti haha... tänkte om dom skickar mkt brev o ringer än? :( nu har jag iaf mailat dom o förklarat min situation så mer kan ja inte göra :( frogtail kommer jag betala denna månad men de blir ändå lite försenat... monetti kommer ja betala mars räkningen sista april..sen tror ja att ja bara hade en månads betalning kvar efter de phuu

Fick detta svar via mail idag. ...:( :

Vi kan tyvärr inte förlänga en faktura, inte heller dela upp betalningen.

Om du inte kan betala din faktura innan förfallodatumet, då kommer du få en påminnelseavgift på 60 kronor som du därefter har ca 14 dagar på dig att betala innan den går vidare till Inkasso.

Tänk på att det tillkommer ytterligare kostnader i processen och det inte alltid möjligt att upprätta amorteringsplan med Inkasso.

Lycka till och vi Önskar dig en fin dag!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp