Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Erfarenheter av ICA BANKEN

Tack men va sen med 2 betalningar sen kom ett brev att dom måste ha dom innan den 25de annars sägs lånet upp och hela skulden skickas vidare till inkasso vilket kan medföra misskötsel anmärkning ?
Konstigt? Jag har ett lån på 25k hos Ica och var sen med 3 betalningar innan sommaren och fick meddelande om uppsägning EFTER 3 missade betalningar.

Ja konstigt vet inte om de beror på
Summan , har 200 k cirka fick efter 2 missade att jag hade till nästa förfallodatum typ en två dagar innan den 30de att betala förfallet belopp

Ja konstigt vet inte om de beror på
Summan , har 200 k cirka fick efter 2 missade att jag hade till nästa förfallodatum typ en två dagar innan den 30de att betala förfallet belopp
Ring dom om du inte har möjlighet att betala de 3 fakturorna, dom är väldigt tillmötesgående (enligt min erfarenhet) Kan du betala 1 av dessa 3 kanske du kan skjuta upp det ytterligare en månad

Skickade ett meddelande till dem och frågade om dem kunde ge mig deras lägsta ränta på 3,84% och det gick dem med på även om det inte var någon jättestor sänkning som det rörde sig om.

Har aldrig försökt att amortera extra vilket jag förstår är ett problem och det tog några dagar innan dem svarade på meddelandet.
Lär nog inte få nån lägre ränta någon annanstans så är ingen mening med att söka nytt lån :)

Då kanske man skulle maila dom med och fråga om räntesänkning då jag haft lånet hos dom i två år nu.

Då kanske man skulle maila dom med och fråga om räntesänkning då jag haft lånet hos dom i två år nu.
Gör det. Min ränta sänkte dem med över 5% direkt när jag kontaktade dem för 2 månader sedan.

Hej!

Jag blev beviljad ett samlingslån och ska lösa 5 st krediter. Sköter man lösningen av krediter själv eller är det något som de gör?

Hej!

Jag blev beviljad ett samlingslån och ska lösa 5 st krediter. Sköter man lösningen av krediter själv eller är det något som de gör?
När jag fick ett via Ica Banken (det är dock 4 år sedan) så var det inget lösenkrav utan fick allt utbetalt.

Vad hade du för förutsättningar, UC% och antal ff? Tänker att jag också eventuellt ska ansöka, gjorde du hos Lendo?

60% och fick ett förslag på lån?

Det var inte illa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp