Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter av ICA Banken lån – är deras ränta och villkor bra?

Hur kommer det sig att du inte fick bud från LF Finans när du sökte hos Zmarta? LF ingår ju i deras ”sortiment” också. Och varför ska du ta ett lån med 8,6% ränta när du har 6,9%?

Zmarta är skit ...

Det ser ut som att de tjänar pengar på specifika banker eller om ditt lån är långt eftersom de ändrade mitt formulär till 15 år innan de skickas till bankerna.

Så fort jag ansökte till Lendo fick jag LF Finance men för sent med 1,2 poäng, det var förstås inte den bästa procenten längre.

Jag behöver mer pengar att investera, det är därför

Zmarta är skit ...

Det ser ut som att de tjänar pengar på specifika banker eller om ditt lån är långt eftersom de ändrade mitt formulär till 15 år innan de skickas till bankerna.

Så fort jag ansökte till Lendo fick jag LF Finance men för sent med 1,2 poäng, det var förstås inte den bästa procenten längre.

Jag behöver mer pengar att investera, det är därför
Nej, det du säger stämmer inte. Det funkar inte så. Antagligen fick du inga erbjudanden pga för låg återbetalningstid(kalkyl håller inte) så Zmarta la om ansökan för att se om bankerna ger andra svar, eller så kunde ica banken inte godkänna på kortare återbetalningstid än 15 år. Däremot borde du ringa dom och fråga varför du inte fick bud från LF eftersom du fick det hos Lendo

Nej, det du säger stämmer inte. Det funkar inte så. Antagligen fick du inga erbjudanden pga för låg återbetalningstid(kalkyl håller inte) så Zmarta la om ansökan för att se om bankerna ger andra svar, eller så kunde ica banken inte godkänna på kortare återbetalningstid än 15 år. Däremot borde du ringa dom och fråga varför du inte fick bud från LF eftersom du fick det hos Lendo
Det verkar som att du inte märkte att jag sökte till Lendo igen för samma 8 år och fick 3 erbjudanden.

Också ICA svarade Zmarta med ett erbjudande för kortare tid (12) efter att Zmarta bett om 15 år.

Så inga problem med kortare löptider, Zmarta lade till extra år utan anledning och utan att fråga mig. Varför? Den enda förklaringen är att de gör vinst.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp