Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Erfarenheter av Daypay

Vilket betyg skulle du ge Daypay (5 bäst)

• 5

Röster: 3 10.0%
  • 4

Röster: 0 0.0%
  • 3

Röster: 2 6.7%
  • 2

Röster: 4 13.3%
  • 1

Röster: 21 70.0%

• Totalt antal röstare
    30
Jag hade med dom att göra förr och dom var mycket bra då så det blir 5 av mig.Men på senare år har jag läst här på forumet att dom nekar allt fler återkommande kunder,trots att dessa sköter sina återbetalningar.Systemet är mycket märkligt för kunder som ville låna tex 4000 kr så kunde det bli avslag men det funkade att låna 1000 kr och 3 gånger dessutom om man svarade på deras sms.3000 stället för 4000 är ju egentligen en väldigt lite skillnad kan ju tyckas.
Det är därför dom får en 1:a. Dom delar ju upp dessa som tre separata lån så man betalar ju 3 ggr så mycket. Med andra ord, ocker. Avstå!

Daypay har räddat mig vid några akuta tillfällen, det måste jag ge dom. MEN jag har numera lagt in en frivilligspärr på mig här pga. av deras fula affärsplan. Exempel: Neka 3000 kr och istället erbjuda 1000. Därefter får man ett nytt erbjudande via sms varje vecka om 1000 kr till. Då läggs det som separata lån med 300kr avgift/st. Har testat några gånger för att "bevisa min betalningsförmåga" men alltid samma sak. 100% deras affärsplan. Vidigt.

Rekommenderar ALLA att spärra sig frivilligt hos Daypay så de inte fortsätter tjäna pengar på "desperata" människor.
Deras mejl är: info@daypay.se

Tack för mig!

En av de sämsta långivarna.

Hm har blandade åsikter om dem.
Finns för och nackdelar som med alla företag.
Utbetalningen är det väl inget större fel på, man hade ju önskat att man kunde få utbetalt helger. Det går smidigt att låna tillbaka efter inbetalning, kundtjänst är trevlig och svarar snabbt både på telefon och meddelande, tar hyfsat lång tid innan det skickas till inkasso och de kan ge dig uppskov vid betalningsproblem. Mellan 1000-10 000 är det ingen UC så det är väl bra på så vis.
Bara fått 1000 beviljat och hade väl 451 kronor i ränta vilket ju är mycket eftersom vi snackar ett lån på 30 dagar.
De är hårda med att bevilja högre belopp osv enligt egen utsago vilket både är positivt och negativt men visar på att de är seriösa. Förutom hög ränta och att det är svårt att höja sitt ansökta belopp så tycker jag Daypay är ganska bra. Får en 3:a av mig!

oseriös affärsmodell, först blev jag beviljad några tusen kronor, när lånet var återbetalt så fick jag sms om att låna igen samma belopp. Men behövde inget lån då, däremot ca 2-3 veckor senare men fick avslag. Deras kundtjänst kunde inte säga varför, men tydligen så kunde jag bara låna via sms-erbjudandet men inte direkt på sidan.

oseriös affärsmodell, först blev jag beviljad några tusen kronor, när lånet var återbetalt så fick jag sms om att låna igen samma belopp. Men behövde inget lån då, däremot ca 2-3 veckor senare men fick avslag. Deras kundtjänst kunde inte säga varför, men tydligen så kunde jag bara låna via sms-erbjudandet men inte direkt på sidan.
Man kan bara låna på hemsidan första gången varje månad /lån sen kan man bara låna genom deras erbjudande ,,,jävligt kasst upplägg ,,,första lånet får man på några minuter på kontot det är bra men resten är kasst med detta företag,,,,jag har sökt årslån o fick avslag på skärmen men ingen uc gjord så vet inte vad man ska tro

Senast ändrad:
Man kan bara låna på hemsidan första gången varje månad /lån sen kan man bara låna genom deras erbjudande ,,,jävligt kasst upplägg ,,,första lånet får man på några minuter på kontot det är bra men resten är kasst med detta företag,,,,jag har sökt årslån o fick avslag på skärmen men ingen uc gjord så vet inte vad man ska tro
Obegripligt! De tappar ju kunder på det sättet. De kunde inte förklara varför jag får avslag på sidan men om jag hade sökt via deras sms så hade jag blivit beviljad. Ologiskt

Obegripligt! De tappar ju kunder på det sättet. De kunde inte förklara varför jag får avslag på sidan men om jag hade sökt via deras sms så hade jag blivit beviljad. Ologiskt
Ja verkligen obegripligt,,,det är bara det första lånet per månad/lån som funkat för mig på sidan sen är det smsn ,,,,skulle varit mer flexibelt så skulle det kunna va ett bra lån men såhär så förlorar dem verkligen kunder som du säger . Jag har fått hjälp genom deras chatt att manuellt lägga in erbjudandet då jag missade smset som denna månad men det ska nog va i anslutning till utskick annars får man nobben 10 av 10ggr

Har de helt slutat med utbetalning på helgen? Står 11-18 på hemsidan Lördag och Söndag. Illa om det bara är ren bulls*%t!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp