Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Erfarenheter av Daypay.se?

Daypay

Riktiga skojare! Så dyra avgifter. De säger att man ska betala enl överenskommelse och strunta i extra påminnelser och hot om KF som skickas ut. Men de lägger på de exta avgifter som dessa hot avser...

Efter att ha varit i behov av pengar på grund av ett köp på annons på nätet. Funkade bra och det använde sig inte av UC.

Daypay betalade ut 1 lån på 1000kr som jag ansökte om. Ett par dagar senare kom 1 till lån utan att jag ansökt eller svarat på deras sms, ett par dagar senare igen kommer de 1000kr TILL utan att jag godkände de. De står bara överföring på banken så fatta inte att de va från dom försen typ 4 dagar efter då jag fick faktura på mailen... Så kan dom la fan inte göra? SMSen man får för att låna extra kommer till mitt nummer jag inte ens använder eller använde när detta hände... Kan dom tvinga mig betala tillbaka detta? Dom drar ju autogiro också, så vill inte att dom tar 3700kr :/

Hände mig också. Ringde och talade om och dom sa att det var ok att bara betala tillbaka utan ränta.

Får numera avslag på sålite som 1000 kr hos daypay. Har haft betydligt större lån hos dem plus extra lån som jag betalat tillbaka via autogiro. Någon annan som får avslag trots tidigare lån? Hur hårda har det blivit på att godkänna låneansökningar egentligen ?

Daypay

Riktiga skojare! Så dyra avgifter. De säger att man ska betala enl överenskommelse och strunta i extra påminnelser och hot om KF som skickas ut. Men de lägger på de exta avgifter som dessa hot avser...

Samma här, vi kom överens och jag skulle betala in en summa till sista mars.. Och strunta i sista påminnelsen som går ut automatiskt och som dom inte kan stoppa.. Men samtidigt läggs det på 690 kr ytterligare i och med den påminnelsen som de inte kunde stoppa och som ja kunde bortse ifrån! Och jag såg de lagt en autogirodragning med nya beloppet. Ja skrev och ifrågasatte detta och bad de svara skriftligt och då tog de bort den avgiften. En annan kul grej med Daypay är att vi kom överens att ja skulle betala tills den sista mars, ändå drog de den summa på mitt konto i början av mars.. Ja ringde och sa ni kan ju inte bara ta ut pengar hur som helst på mitt konto... De va pengar jag lånat till hyran! Vårt företag gick i konkurs och jag väntade på den statliga lönegarantin som skulle komma efter 5 veckor! Riktigt oseriösa!

jag hade inga pengar på de kontot som autodragningen skulle dras ifrån.
fick påminnelsefaktura på lånet via e-post istället som jag betalade.

Nu nekas jag lån... tråkigt!!

Daypay är kanon bra och trevliga.När det gäller autogirot,så provar det att dras 3 gånger innan dom ger upp.Jag trodde inte att dom var så hårda när det inte fanns pengar på autogirot,men det är kanske så deras riktlinje är när det gäller återbetalning av lånet.Du får jag fråga dig en sak Kassekonomi,hur löste du då lånet,gick det vidare till deras inkasso då?.

Daypay är kanon bra och trevliga.När det gäller autogirot,så provar det att dras 3 gånger innan dom ger upp.Jag trodde inte att dom var så hårda när det inte fanns pengar på autogirot,men det är kanske så deras riktlinje är när det gäller återbetalning av lånet.Du får jag fråga dig en sak Kassekonomi,hur löste du då lånet,gick det vidare till deras inkasso då?.

Nej fick faktura via mejl istället. Gick ej till inkasso.

Men jag fick hjälp sen via mejl. Så dom var hjälpsamma när man väl pratade med dom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp