Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Erfarenheter av Credway

Vilket betyg skulle du ge Credway (5 bäst)

• 5

Röster: 2 14.3%
  • 4

• 3

Röster: 1 7.1%
  • 2

• 1

Röster: 7 50.0%

• Totalt antal röstare
    14
Vad har du för erfarenheter av Credway?
Du kan även ge betyg eller visa resultatet ovanför av andras röster.

Hur mycket lånade du och till vilken ränta? Något som inte fungerade så bra? "Allt har fungerat utmärkt" fungerar också som kommentar.

Jag skaffade en kredit på 10 000 när jag hade dålig ekonomi och massor av betalningsanmärkningar. Väldigt hög ränta, men vad gör man. Det största problemet var när jag sade upp krediten och försökte få bort den från UC. Detta krävde mycket tjat och tog flera månader.

Inget bra betyg från min sida.

Har en nollad kredit där på 20.000. Lätt att få, har fått erbjudande om att höja men är ointresserad av det. Syns på UC sedan i maj 2018, så enligt mig totalt värdelös kredit. Ska jobba på att säga upp den men det blir nog i vår när ljuset återvänder och jag återfår min energi, då det verkar behövas mängder av kontakt för att bli av med eländet......

Lite utnyttjad kredit. Lätt att få.
Syns på UC numera så det är ett stort minus.

Oavsett vad och hur mycket bra dom gör så är allt förtroende förbrukat när man utan att informera väljer att registrera sina lån/krediter hos UC vilket för vissa, mig inkluderat fick förödande konsekvenser. Dom gör mycket rätt men tyvärr spelar det ingen roll, dom är min mest hatade aktör.

Ja alltså jag har väl haft en bra erfarenhet med dom från början, smidiga, trevligt chatt etc. Men sen spärrade jag mig i Maj hos dom när de började redovisa på UC och slutbetalade alla mina lån. De sa att Credway kunde man inte häva sin spärr på 3 år. Ansökte sedan hos Credigo och Easycredit i Augusti och det gick bra. Credway sa de att de ska gå o söka, de tog bort spärren som de först hade satt trots dessa 3 år. Men då visade de sig att de har varit något systemfel, så systemet tror att jag har varit försenad med en faktura och därför är jag spärrad i 1 års tid. När jag fick min slutfaktura avrundar DOM ned örena så jag betalade in rätt belopp och de erkänner det men säger att det blivit en miss i systemet. De har "försökt" åtgärda detta sen slutet på September, över 1,5 månader nu men inget resultat. Känns lite som de skiter i det.

Har tyvärr inte mycket gott att säga om dessa, att de rapporterar in krediten till UC är det absolut sämsta. Hade man vetat det från början hade jag aldrig tagit en kredit där. Dålig kundservice, enligt min erfarenhet.

Fungerar bra och utan uttagsavgift som systerbolagen Credigo och EasyCredit har.
Något högre ränta däremot. Samt rapporterar till UC vilket är riktigt dåligt.
Men annars nöjd med dem som snabblån

Tydligen finns spärren på 3 år kvar hos Credway. Jag avslutade lånet för någon vecka sen. Tänkte jag skulle ansöka igen men fick ej med hänvisning till spärr på 3 år. :/

Bland dom bästa skulle jag vilja säga fram tills dom börja rapportera till UC. Nu spärrat mig. Men lätt å avsluta krediten så e man i nöd å behöver 30000 en kort tid så e d bra. Tas ju bara Creditsafe.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp