Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

erfarenheter av Bilpant?

Hej
Är det någon som har någon erfarenhet av Bilpant.

Jag sökte lån där, har bil som ej är älde än 10 år, fullbetald. Fick avslag direkt på skärmen.
Mailade o frågade varför och fick då detta kryptiska svar.
Har mailat och frågat dom vad dom menar men har inte fått något svar.
Är detr någon i detta forum som vet något om dessa. Vad menar dom med systerbolag, vilket är det, någon som vet? Nedan svaret jag fick:

detta då vårt systerbolag tidigare haft obetalda lån under en längre tid

Jag skulle belåna min betalda bil av 2007 års modell. Saknar skulder hos KF, inkomst drygt 300 tusen per år inga bet.anm men fick avslag. Kanske dom är livrädda efter carcash uppgång och nedgång

Nu har jag fått ytterligare ett svar

Fick nedanstående svar när jag skrev och frågade vad dom menade med med sitt förra svar:
du har dålig betalningshistorik till Pengos.J

Jaha då vet man alltså om man tagit ett sms lån hos pengos och det varit lite sturl med att betala tillbaks där då blir man nekad hos bilpant.

Jag tycker att bilpant marknadsför sig falskt, de ska ju inte enligt deras sida bry sig om man har bet. anm eller dylikt då man belånar utav sig själv. Konsstigt då att dom bryr sig om man lånat pengar av pengos. För det är ju som jag tycker i varje fall att de siktar in sig på att man lånar ju med bilen som pant.

Ja, ja det är vä inte mycekt att göra åt saken om man nu inte ska gå vidare någon stans med detta företag förstås.

Bilpant.se är värdelöst! Låter bra men funkar i princip inte! Är som alla andra. Man får avslag! ANSÖK INTE!!!

Akta er för dessa. Betalar ni inte på förfallodag så fraktas bilen dagen efter förfallodag till Bilpant för försäljning. Carcach var betydligt smidigare i det avseendeet. Carcash ville ha en dialog med låntagaren och sa till mig en gång att "kan vi medverka till att du kan behålla bilen så ska vi göra allt vi kan" och det gjorde dom faktiskt. Då handlade det om att jag var sen med betalningen ca 1 vecka.

Bilpant ger avslag om du haft inkasso hos Pengos. Haha...
Sen får man alltid avslag på ansökan. Är ett riktigt mongo som ligger bakom sidan!

Bilpant ger avslag om du haft inkasso hos Pengos. Haha...
Sen får man alltid avslag på ansökan. Är ett riktigt mongo som ligger bakom sidan!

Inte konstig de är ju systerbolag med pengos , undvikit o ta lån där vid ansöka så drar de 50kr också "bilvärdering" ovanset beslut,.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp