Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter av Bank Norwegian

Vilket betyg skulle du ge Bank Norwegian (5 bäst)

• 5

Röster: 1 7.1%
  • 4

Röster: 1 7.1%
  • 3

Röster: 3 21.4%
  • 2

Röster: 2 14.3%
  • 1

Röster: 7 50.0%

• Totalt antal röstare
    14
Vad har du för erfarenheter av Bank Norwegian?

Du kan även ge betyg eller visa resultatet ovanför av andras röster.

Hur mycket lånade du och till vilken ränta? Något som inte fungerade så bra? "Allt har fungerat utmärkt" fungerar också som kommentar.

Har lån där på 240.000kr betalar 4100kr där ränta är 3900kr. lånet har inte minskat ett piss. Haft lånet i 2 år redan.
Fruktansvärda. Men fick beviljat trots dålig UC. Räddade mig när jag behövde det som mest.

Har lån där på 240.000kr betalar 4100kr där ränta är 3900kr. lånet har inte minskat ett piss. Haft lånet i 2 år redan.
Fruktansvärda. Men fick beviljat trots dålig UC. Räddade mig när jag behövde det som mest.
Får man fråga hur dina förutsättningar såg ut när du blev beviljad lånet hos BN?

Hade väl typ 20% i UC risk och över 30 ff. 350.000kr i årsinkomst för två år sen och högt underskott.

Har bara deras kort men fungerar smidigt. Tycker dock deras hemsida är ifrån stenåldern.

Samma här. Tror till och med att mitt lån ökat trots att jag betalat 5000 kronor i månaden i två år.

Alltså: dyrt som fan, men ganska bra att ha och göra med om man sitter i skiten. Tar till exempel 4 månader innan man får brev om uppsägning, och även då kan man kontakta dom för att betala mindre än förfallet belopp.

Men i övrigt, undvik så gott det bara går. Finns 1000 bättre lånegivare.

Lånade 310.000 till 21% ränta

Nu har jag betalat bort dessa men mitt lån ökade från 150K till 160K under två års tid. Betalade ca 3600 kr varje månad, varav 3400 var ränta. Dessa räddade mig men var ett ohyggligt dyrt lån. Å andra sidan var jag medveten om detta när jag signerade låneavtalet. Har du inte hyfsade förutsättningarna är det väldigt dyrt att låna av BN.

Samma här. Tror till och med att mitt lån ökat trots att jag betalat 5000 kronor i månaden i två år.

Alltså: dyrt som fan, men ganska bra att ha och göra med om man sitter i skiten. Tar till exempel 4 månader innan man får brev om uppsägning, och även då kan man kontakta dom för att betala mindre än förfallet belopp.

Men i övrigt, undvik så gott det bara går. Finns 1000 bättre lånegivare.

Lånade 310.000 till 21% ränta

Nu kanske ingen annan håller med men jag anser ju inte att sådana här omdömen ska baseras på hur kass ränta man fått. Känns som en del gör det?

Ett omdöme tycker jag hellre ska ses i hur kundtjänst har varit. Hur bemötande dom är med förseningar å andra frågor. Typ hemsidan osv.

Nu ä bank Norwegian ofta bland dom sämsta i erbjudanden men känns ju galet å ge en etta i betyg tex för jag är missnöjd med räntorna.

Nu kanske ingen annan håller med men jag anser ju inte att sådana här omdömen ska baseras på hur kass ränta man fått. Känns som en del gör det?

Ett omdöme tycker jag hellre ska ses i hur kundtjänst har varit. Hur bemötande dom är med förseningar å andra frågor. Typ hemsidan osv.

Nu ä bank Norwegian ofta bland dom sämsta i erbjudanden men känns ju galet å ge en etta i betyg tex för jag är missnöjd med räntorna.

Håller delvis med.

Nu gav jag dom inte en etta i betyg - men jag tror faktiskt det är svårt att hitta någon här som fått en schysst ränta hos BN.

Sen att dom lånar ut 110% av årsinkomsten i ett svep till någon som är knappt fyllda 23, till en ränta om 20-25% är ju som att bädda för ett missöde.

Vet inte vad jag anser om det...

Precis och precis. De är oerhört generösa, vilket har räddat en del och sänkt en del andra. Det kan ju diskuteras om BN (precis som många andra) är oansvariga eftersom de lånar ut till personer som uppenbarligen saknar återbetalningskapacitet.

För övrigt tycker jag deras kundtjänst suger rätt hårt. I princip alltid varit otrevliga i tonen samt att det dröjt länge innan jag fått svar på ex mail eller meddelande via deras hemsida.

Håller delvis med.

Nu gav jag dom inte en etta i betyg - men jag tror faktiskt det är svårt att hitta någon här som fått en schysst ränta hos BN.

Sen att dom lånar ut 110% av årsinkomsten i ett svep till någon som är knappt fyllda 23, till en ränta om 20-25% är ju som att bädda för ett missöde.

Vet inte vad jag anser om det...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp