Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

erfarenheter av atir finans?

De är dåliga och om man råkar glömma 2 dagar så skickar de ärendet till kf
utan inkasso, jag fick betala extra räntor och avgifter och aldrig mer låna hos de.

Hej Alex,

Detta är inte korrekt. Återkom gärna med mer information om ditt ärende i ett privat meddelande så kan jag kontrollera ditt fall specifikt och förklara vad som hänt.

M.v.h.
/PengarNu

Sist jag skrev till er var ni otroligt oseriösa. Ni är precis som Alex nämnde otroligt snabba på att skicka ett ärende vidare till KFM. Jag kommer så fort jag betalat mitt lån hos er denna vecka spärra av mig själv från att låna hos er. Fy skäms på er.

Inga Problem

Har lånat av dem flera gånger varit sen ofta dock ej till inkasso men fått påminnelse flera gånger.

Fast man får ju aldrig låna mer 1000 även om man är i tid och de lägger på bra när man är sen

Det stämmer då INTE!!!
Jag har inte blivit kontaktad av "erat" inkassobolag.
Fick bara från kfm i förgår.
Där emot har jag i omgångar försökt att nå er för en avbetalningsplan, men
Inte, svaret jag fått har varit....förläng eller kfm.
De 21 december får ja pengar så att jag betalar hela skulden.
Men den 20 får jag e anmärkning.
Atir inkasso är på kurs sedan i måndags enligt telefonsvararen.
Så kom inte och säg att det vi skriver inte är sanning.
Akta er för dem. Det finns bättre aktörer.
Jag vill göra rätt för mig men har satt mig i en ohållbar situation ekonomiskt.
De flesta lånegivaren har varit positiva till att hjälpa mig samt ta sitt ansvar.

Mail till Pengarnu

Har mailat Pengarnu flera gånger och lämnat meddelande på hemsidan men inget svar så man kan ju undra om det verkligen är de som svarat här. På hemsidan står det att de inte tillåter avbetalningsplan utan att skulden går till fogden 10 dagar efter påminnelse som inte betalats.

Märkligt

Jag har lånat några gånger hos dem och är nöjd, dock har jag betalt tillbaka i tid. Men ni som påstår att de skickar direkt till kronofogden och att det dessutom står så på deras hemsida. Det stämmer faktiskt inte. Här är utdrag från deras hemsida:

"Alla våra krediter sträcker sig över 30 dagar. Om du inte betalar fakturan i tid får du en påminnelse, med en påminnelseavgift om 50 kronor och förseningsavgift på 120 kronor. Denna har du 10 dagar på dig att betala. Går ärendet vidare hamnar det hos inkassoavdelningen. Där tillkommer ytterligare 160 kronor och du får ytterligare 10 dagar på dig att betala. I nästa steg lämnas ärendet över till Kronofogden, vilket medför nya kostnadstillägg och risk för betalningsanmärkning."

Rätt ska vara rätt!

Avbetalningsplan eller inte!

Det jag undrar över är att på hemsidan står det jag citerar: Går det att få en avbetalningsplan? Nej vi erbjuder inte uppdelning av betalningen men det går att förlänga lånet, slut på citat. Läser man däremot här på sidan så skriver Pengarnu att de har tillåter avbetalningsplaner hur ska jag veta det om det inte står på hemsidan. Mail svarar de inte på inte heller meddelanden lämnade på hemsidan.
Tydligen svarar inte Atir finans heller att det är möjligt, ska jag då chansa att låta det gå till inkasso om jag nu hamnat i en situation då jag inte kan betala och tycker det är idioti att förlänga med 400 kronor i månaden. Jag vill istället betala av med 400 kronor i månaden så att jag blir av med skulden. Hade jag pengarna så skulle jag självklart betalat tillbaka men det har hänt saker ekonomiskt den sista månaden som gör att jag vill bli av med min skuld utan flera inkassokostnader och jag vet att jag kan betala av ett mindre belopp i låt oss säga 6 månader.

Dom är ett jävla skämt.

Ingen avbetalningsplan hos Pengarnu

Fick precis mail från kundtjänst hos Pengarnu de skriver att tyvärr erbjuder de inte avbetalningsplaner i nuläget så det de skriver här på sidan stämmer alltså inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp